mandag 31. desember 2018

Årets bloggkommentator 2018


Årets hendelse: I bryllupet til Jakob og Isobel . Andre interessante hendelser: Påskeferie i Moen (skaffet et elektrisk piano til å ha der for å kunne drive med min hobby). Teodor ble med på å lage blogginnlegg (det var for vanskelig for min nevø. Kanskje vi burde prøve igjen i 2019?)

Fotball: Ranheim hadde en solid sesong i eliteserien (første gang i toppligaen siden Hovedserien 1955–56. De avsluttet med 42 poeng og 7 plass. De spilte uavgjort mot RBK borte. I Norge er det altså ikke så stor forskjell mellom hobby-fotballspillere og heltids-fotballspillere: Kort om eliteserien i fotball 2018).

Jeg tipper RBK fansen synes det er greit at Kåre Ingebrigtsen ble sparket fra RBK, så lenge den permanente erstatteren er bedre (eventuelt blir fansen ganske rasende).

Frankrike vant fotball-VM i Russland (der Spania og Tyskland skuffet, mens Kroatia overrasket. Jeg tippet Brasil som vinnere, men tok altså feil da de ble slått ut i kvartfinalen).

Filosofi: Det har blitt noen innlegg av mer filosofisk art, der hvor jeg blant annet har skrevet om viktigheten av gode intensjoner, og stilt spørsmålet: Hva kan eller vil motivere folk til å være rettferdige i stedet for egoistiske? Jeg kar produsert noen tanker om egoisme.

Kultur: Det har vært et år der #MeToo kampanjen i høyeste grad har eksistert.

Mangel på ytringsfrihet: 28 mars i år havnet Wikileaks grunnlegger Julian Assange i isolasjon, og jeg valgte å engasjere meg på vegne av han. Jeg har forstått mer av den makten amerikanske og britiske psykologiske operasjoner har over mye av verdens medier, siden de kan få det som burde vært oppfattet som folkehelt (Assange) til å bli oppfattet som en skurk. Kanskje vi får vite en dag hvorfor en den engelske avisen The Guardian, har valgt å produsere så mye anti-Assange propaganda i år.

En blogg med forbedringspotensiale: Jeg antar at jeg i år har mislyktes i å produsere innlegg etter Jakobs smak, siden han ikke har produsert noen kommentarer på bloggen siden september 2017. Kom gjerne med kommentarer angående årets ulike innlegg, eller bloggen som helhet. Hva ønsker bloggleser seg for bloggen i 2019? Jeg skal forsøke å produsere minst ett innlegg per måned.



Slik fordeles poeng for året bloggkommentator 2018:


Januar: 3 innlegg (3 mulige poeng)

Kristian: 3
Pawel: 2
Nils: 1

Februar: 2 innlegg
Brage: 2
Pawel: 2

Mars: 2 innlegg
Brag: 2
Pawel: 1
Kristian: 1
Nils: 2

April: 2 innlegg
Kristian: 2
Nils: 2
Pawel:1
Brage: 2
Stine: 1

Mai: 1 innlegg
Kristian: 1
Pawel: 1
Nils: 1

Juni: 1 innlegg
Brage: 1
Kristian:1

Juli: 2 innlegg
Kristian: 2
Nils: 1
Pawel: 1

August: 1 innlegg
Pawel:1

September: 2
Pawel: 2
Kristian: 2
Brage: 2

Oktober: 1 innlegg
Pawel: 1
Brage: 1

November: 1 innlegg
Anonym: 1
Pawel:1

Desember: 1 innlegg
Brage 1

Sum alle måneder:
Pawel: 13 poeng
Kristian: 12 poeng
Brage: 11 poeng
Nils (i år også kjent som GiskeSliterNils, PåskeNils, GodfasjaNils, spanskDude, RilNils, FlirosofNils, BloggNils): 7 poeng.
Stine: 1 poeng
Anonym: 1 poeng.

Gratulerer til Pawel som er årets vinner...


Årets kommentator har vært kåret siden 2012. Nils har vunnet flest ganger.

Nils: (4 blogg-år vunnet)  2012, 2013, 2014, 2015 (delt med Kristian)
Brage: (2) 2016, 2017
Kristian: (1) 2015
Pawel: (1) 2018

3 kommentarer:

  1. Oi, for en ære, og ganske uventet :) Det var bra jeg kikket innom bloggen din, Geir. Og takk for det, Brage.

    Når det gjelder tema for 2019, er jeg litt nysgjerrig på hva du har å si om ting som David Pakman Show, musikk, film og psykologi. Men uansett tror jeg du kommer selv til å fortsette å finne på interessante ting å skrive om.

    Du synes 2018 var et bra år for lesing av din blogg, så bare fortsett med det du gjør! Samtidig håper jeg at innleggene blir litt mindre kritiske/negative i sin uttryksform, og mere forhåpningsfulle/utforskende/munter. Hva tenker du om det?

    SvarSlett
    Svar
    1. Kan være jeg kommenterer noen av disse tingene i det første innlegget. Vanskelig å vite hva du tenker at jeg skulle mene om Pakman. Jeg har ikke sett så mye av hans videoer. Hva om du skriver om Pakman først?

      Slett

Hvem kan bli årets kommentator mon tro...