mandag 26. mars 2018

Påskeferie i Moen

I påsken skal jeg være med min bror Brage i Bodø og i Moen (Fauske).

Jeg kom frem til Bodø flyplass klokken 2100. Ifølge rutetiden skulle jeg vært fremme 1450. Avreisen ble forsinket med 2 timer på grunn at tåken i Bergen som forhindret flyet å nå Trondheim. Etter avreise fra Tronheim, landet flyet i Tromsø på grunn av tekniske problemer. Jeg måtte så vente lenge der før jeg fikk svar hva det neste skulle bli. Huff...

Jeg kom frem til Bodø kl 21. Brage hentet meg. Vi tok en tur innom Bodø tangoklubb, for å se hvordan det var der. De holdt åpent fra 20.00 til 22.00. Det var et lite tangomiljø, og var få av gode dansere. Folkene der veldig hyggelige. Lokalet var ganske nært flyplassen.


Neste dag dro jeg og Brage for å kjøpe et digitalt piano, som jeg skulle sette opp i Moen. Før jeg gikk inn i forretningen, tenkte jeg at jeg skulle skaffe piano til omtrent 3500. Jeg valgte å skaffe et som var i en prisklasse 2000 mer, fordi forskjellen i lydkvaliteten var så betraktelig mye bedre. Det hadde forøvrig 88 tangenter.

Jeg og Brage besøkte tante Lillian på lørd agen. Hun serverte vafler og vi pratet om blant annet lover, regler og politikk.

Lørdagskvelden dro vi til Moen. Sandra ble med.


Moen har et fint landskap, og det er rimelig stille og rolig der.


På bildet over ser vi Brage som slapper av i Moen-stua.


På bildet over, sitter jeg foran det nye digitale pianoet. Jeg la merke til at Brage var ganske ivrig etter å spille på det. Derfor har jeg sagt til han at han får bestemme om han vil ha det i huset sitt i Bodø, eller i Moen, når jeg har dratt.

På søndagskvelden var vi på besøk hos Mikael og spiste pizza. Vi pratet om blant annet villaks, som han var veldig engasjert for. Samme kveld kom også min far frem til Moen, og min mor kommer i morgen.

7 kommentarer:

  1. Digitalt piano? Til 37 000 kr? Høres bra ut (men veldig dyrt). Mitt kostet rundt 20 000, men det ser mer ut som et vanlig piano.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det ser ut for meg som om du har lest tallene feil. Mitt digitale piano kostet 5500 kroner. Ditt piano kostet omtrent 15000 mer.

      Slett
  2. Bra piano gøgg. Blir nok skuffende å spille på ustemt akustisk piano når du kommer hjem. Merk mine ord !

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg syns ikke det er så ille. Pianoet kan potensielt fikses på.

      Slett
  3. Ja, jeg leste feil. Håper pianoet er bra.

    SvarSlett
  4. Jeg er redd for at jeg kunne blitt smågal av en påske med pianospill. Håper påsken ble bra. Brage du ser ut som Robinson Crusoe

    SvarSlett

Hvem kan bli årets kommentator mon tro...