onsdag 30. september 2015

Civilization 5 (del 4)


Fra turn 41 til 44 bygger jeg en til nybygger i Moskva.


Jeg sender de østover, sammen med en speider til å vokte dem.


Fra Novgorod kan jeg fjerne barbarenes camp.


Jeg sender så en speider for å fjerne restene av camp barbar.


Kuala Lumpur og Ur liker oss nå betydelig bedre.


Jeg sikter meg så inn på å lære sivilisasjonen filosofi.


Å fjerne en barbar camp for Colombo og Yerevan, har ingen effekt på dem, ettersom vi stakk av med et par arbeidere noen århundre tilbake.


Frem mot turn 58 bygget jeg de hengende hager i Moskva. Jeg bygger ellers 2 karavaner i Moskva og bruker de til å sende mat til St Petersburg og Novogorod. Vi fullfører ellers kulturpolitikkene fra tradisjontreet.




På turn 59 erklærer Gajah Mada og Dido krig mot meg. For Gajah har begeret rent over, da vi har lengre tilbake i tid hentet arbeidere fra bystater i øst, og med Novogorod, bygd en by som de mener er for nært deres territorium. Gajah har bygget allianse med Dido for å bygge et styrkforhold der Gajahs 152 og Didos 131 kan utfordre vårt Catherines 183.

4 kommentarer:

  1. Hvorfor måtte du rote deg inn i krig? Finnes det ikke en diplomatisk løsning?

    SvarSlett
    Svar
    1. Ikke en gang blogger kommenterer på sin egen blogg?

      Slett
    2. Ikke en gang blogger kommenterer på sin egen blogg?

      Slett
    3. Beklager sen tilbakemelding. Jeg antok at bloggleser ikke hadde interesse for spillet. Denne krigen er egentlig bare ordkrig da motstand ikke har hatt tid til å lagemilitære styrker.

      Slett

Hvem kan bli årets kommentator mon tro...