fredag 18. september 2015

Civilization 5 (del 3)


Dette er del 3 i en fortsettelse-serie, staret med del 0 til 16, og senere fra 16 til
26 ( del1 , del 2 ).


På turn 26 går jeg med speideren til nærmeste fjelltopp for å finne ut hvordan landskapet ser ut. Jeg bygger også en ny speider for å ta over oppgaven til den gamle. Jeg fortsetter å helbrede krigeren i øst.

Da jeg oppdager Colombo ser jeg at de har en uvoktet arbeider.


Det blir derfor en kortvarig konflikt med disse, da henter billig arbeidskraft til moskva.

De vil være sure på Moskva i mange århundre, men vil planlegger å bygge en god relasjon senere en gang.


Yerevan har også en uvoktet arbeider som vi også henter til Moskva.


Jeg velger landed elite som 4de kultur policy.


Indonesia har reagert på hvordan vi har oppført oss mot Yerevan, og vi forsikrer dem om at vi ikke skal skape mer konflikt i området.


Etter at vi bygde speider bygde jeg en nybygger. Denne flyttet jeg nordover for å garantere minst en kyst-by.


Omtrent samtidig som vi har grunnlagt St petersburg, har vi bekjempet såpass mange barbarer for Kuala Lumpur, at de anser oss om venner. De velger å eksportere kultur til oss.






Innen nådde 41 turns har jeg også møtt på Bismark og Dido. Vi har en dårlig relasjon med 2 bystater vestover, fordi hentet sivilbefolkning og tillatelse. Vi har en god relasjon med 1 bystat østover. I vitenskaplig retning har jeg satset på kalenderen, etterfulgt av bronse og seiling.


2 kommentarer:

  1. Hvor mange år tar det å spille gjennom?

    SvarSlett
    Svar
    1. Det tar mindre enn 300 turns, avhengig av hva slags vanskelighetsgrad man har satt på. Hvor lang tid 300 turns tar er avhengig av spillestil. Et par timer minst.

      Slett

Hvem kan bli årets kommentator mon tro...