onsdag 3. desember 2014

Gran Canaria dag 5

Jeg startet dagen i dag med å gå til stranden. Der traff jeg Marie, Lisa, Nora, William og Sindre. Brage kom også etter hvert. Jeg fant ikke på bedre enn å ligge på en solseng og undre meg om jeg var i ferd med å bli en idiot, eller om jeg kanskje var en idiot allerede uten å ha tenkt på det eller oppdaget det.

Etter hvert gikk jeg tilbake til leiligheten for å slappe av en times tid. I sjutiden (Spansk tid), møtte jeg familien for å spise mat. Jeg bestilte det som viste seg å være et ganske så svært kjøttstykke. Etter hvert foregikk det et opplegg for småbarn utenfor restauranten, typisk hode-skulder-kne-og-tå på engelsk som Nora deltok i. Det var i ferd med å bli fryktelig kjedelig for meg å sitte der. Trond syntes ihvertfall det var kjedelig.

Jeg satt og tenkte på hva jeg skulle finne på. Å skulle finne på noe alene, føltes litt utrygt. Det føltes tryggere å følge etter Sindre for å se hva han foretok seg. Etter hvert som opplegget for småbarn var over, kom det en Michael Jackson kopi-maskin på scenen. Jeg stilte meg ved siden av Sindre og Nora som satt på ryggen til Sindre.

"Heal the World", ble synget. "ikke så lett å oppnå dette", tenkte jeg. "Jeg er desverre ikke i en maktposisjon til å bedre noen som helst sitt liv", tenkte jeg. Hadde jeg styrt Saudi-Arabia, så hadde jeg innført 100% lgbt-rettigheter der. (lgbt betyr lesbian, gay, bisexual, transgender). Etter at jeg hadde gjort dette, så ville kanskje Ayatolla i Iran krevd fatwa, og jeg ville måtte passe på å ikke bli snikmyrdet. 



Under Michal Jakson kopi-maskin konserten, ble Sindre og Nora trøtt og ville til sin leilighet, og vi gikk til hver vår leilighet. Det skulle vel egentlig ikke havnet bilder på bloggen i dag, da jeg får en "!Error durante la fase de acceso!" på mobilen, men fikk lagt til bilder via Kies Air metoden. Jeg fikk forresten i dag tekstmeldingen Sindre sendte i går...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hvem kan bli årets kommentator mon tro...