tirsdag 2. desember 2014

Gran Canaria dag 4


Dagen i dag startet med at min far Trond spurte om vi skulle gå oss en tur på fjellet. Det var jeg med på. Vi gikk oppover til vi kom til en liten bondegård med geiter. Det var ganske mange geiter, kanskje 1000 av dem. På vei oppover så vi to geiter som stanget mot hverandre. Disse geitene stanget også mot hverandre på vei ned.  Trond fikk et innfall og sa til geitene følgende: Nå må dere slutte å krangle. Jeg tror ikke geitene var villige til å lytte på Trond.

På denne gåturen gikk jeg og tenkte på at demokrati fungerer dårlig hvis det alltid er flertall  dumme mennesker som stemmer på dumme kandidater. Ideen hentet jeg fra noe jeg så på Nrk, da det såkalt "norske folk" skulle spille mot Magnus Carlsen. Jeg var ikke imponert over såkalt "Norge", da jeg så hvordan de satt seg i en sjakk matt situasjon uten å vite det.

Jeg har ikke satt meg inn i hvordan prosessen for "Norges" trekk hadde foregått. Jeg har en mistanke om at vi tapte mot Carlsen, fordi dumme folk til en hver tid ville være med å ta avgjørelser. Jeg, for min del, var ikke med på å stemme frem trekk. Dette mest fordi jeg forventet at relativt smarte mennesker på vegne av Norge, benyttet seg av dataprogrammer for å finne det beste trekket. Jeg fikk følelsen av at jeg og  min bror Kristian, kunne fått til å prestere bedre trekk på vegne av Norge.

Etter å ha besøkt geitene på fjellet, gikk vi ned til stranden for å bade. Stranden er helt opplagt kunstig lagd. Man kan se det på selve sanden, at den er ekstra hvit, mens sanden ellers rundt på øya er mye mørkere. Etter å ha vært på stranden var det for meg å dra til leiligheten for å slappe av. Jeg synes forøvrig fortsatt at det var rart at for eksempel Sindre forsøkt å kontakte meg på telefon, når jeg har sagt at det ikke fungerer, og at all kommunikasjon må foregå via Chaton, når man får tilgang til wifi-nett.

Etter hvert dro jeg til Tronds leilighet. Jeg slo på tvn for å se nyheter på NRK, men både signalet og etterhvert fjernkontrollen fungerte ikke. Trond ble sittende fast på en kanal der det ble snakket tysk. Det var ingen knapper på tv'n og vi måtte ta tv fra veggen for å dra ut kontakten.

Jeg gikk for å kjøpe mat før butikkene stengte, og gikk så videre til egen leilighet. Tv i vår leilighet hadde vi ikke satt i kontakten på, og det var kanskje like greit, for også her var det kun hakkete signal fra NRK. Hva jeg gjør resten av kvelden er forresten uvisst. I utgangspunket føler jeg meg litt sliten. Ingen bilder på bloggen i dag, fordi jeg hadde gått tom for batteri på mobil, og den måtte lades.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hvem kan bli årets kommentator mon tro...