onsdag 30. juni 2010

Unntaksblogg 3

De Israelske krigsforbrytelsene

Jeg merket meg at mengden israelske krigsforbrytelser mot det palestinske folk har økt i løpet av den tiden hvor det har foregått fotball vm. Når jeg sier krigsforbrytelser, så mener jeg i hovedsak det å jage palestinere ut fra sine hjem før deretter å ødelegge det og så bygge nye israelske hjem der. Kanskje er det israelsk strategi å nettopp utøve mer krigsforbrytelser idet de tror verden har fokus på noe annet. Jeg lurer på hva den gjennomsnittlige isrealer egentlig tenker, altså, tenker de at det er greit at deres stat begår krigsforbrytelser? Betyr ikke det også isåfall at flertallet av israelske mennesker er onde/umoralske?


Afghanistan

Nylig var det 4 norske soldater som døde i Afghanistan. Den amerikanske generalen McCrystal har fått sparken grunnet provoserende kommentarer til et blad om blant annet Joe Biden. Uansett... Det virker ikke for meg som krigen mot taliban vil ende i den nærmeste fremtid. For meg virker det som om taliban har en enkel men effektiv strategi med å plassere enkle bomber langs de afghanske veiene, mens nato har en svært ineffektiv strategi med å kjøre på bombene. ... Jeg vet egentlig ikke hva som foregår. Jeg tror forresten at israelske krigsforbytelser, er en delvis motivasjon for taliban å krige.


Hvorfor unntaksblogg? Jeg forble våken om natten og jeg klarte ikke å sove + at jeg tenkte at min oppfatning av ting som foregår skulle noteres. Mine lesere liker kanskje ikke denne type innlegg? Har blogleser bedre oppfatning av hva som foregår?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hvem kan bli årets kommentator mon tro...