fredag 28. mai 2010

123 hjelpe-Geir

Jeg fikk en idé... Altså, hvordan jeg kan være nytte for samfunnet. Hvis noen har et problem, så kan de skrive det på bloggen min som kommentar, og så kan 123 hjelpegeir løse problemet, ved hjelp av tekst-instruksjon. Jeg kan allerede nevne de ting som hjelpegeir ikke gjør. Hvis det blir brann, så ring heller brannbil, om noen ligger bevisstløs på bakken, ring heller sykebil. Hvis noen blir tvunget inn i tvangsekteskap, ring heller tvangsekteskapstelefonen. Hvis et menneske beveger seg i feil retning i følge ditt sosialdarwinistiske syn, så løses heller ikke det. Stort sett at annet kan hjelpegeir løse, bare prøv.

Eventuelt kan noen foreslå hvordan Geir kan være til nytte. Jeg kan på forhånd si at jeg ikke lyst til å ansettes som menneskelig møbel. Hvis samfunnet foretrekker at jeg ikke skal være til nytte, så tåler jeg det og.

8 kommentarer:

  1. De fleste mennesker sliter med ett eller annet problem, men sjansen for at noen vil satse på Geir til å løse problemet er 0,00013%

    SvarSlett
  2. Synd for dem, for jeg hadde bare sett i boken etter løsning. Når du først nevner det... Jeg undres hvordan folk egentlig oppfatter meg. Spesielt de som ikke kjenner meg godt. Kanskje oppfattes jeg som klønet, egosentrisk, narsistisk, sutrete, defekt motorsag-stemme, innholdsløs, ikke-maskulin, slitsom, vaksine mot morsom, hulrom der det burde vært overlevelses-gener. Jeg vet ikke. Sannsynligvis har jeg ikke alle disse mangler.

    SvarSlett
  3. hjelpegeir:

    Hvordan få motivasjon til å begynne på en 4 siders lang oppgave om hvordan man kan Iverksette tiltak som bidrar til å styrke barn og unges sosiale kompetanse, når den skal leveres i morgen tidlig? samtidig som man skal planlegge en aktivitet som skal gjennomføres med ungdom?

    hjølp

    SvarSlett
  4. Trenger barn og unges sosiale kompetase å bedres? Hvorfor? ... Det høres ut som det jobbe med oppgave og samtidig være ansvarlig for ungdomsopplegg blir en situasjon hvor x er antall problemer som kan løses samtidig, men situasjonen er x + 1, altså for mye å håndtere. Det beste er kanskje å utsette en av delene hvis det er mulig slik at det å ha x + 1 oppgaver ikke fører til at alle oppgaver løses dårlig.

    SvarSlett
  5. hjelpegeir:

    Hva gjør man hvis det snart er eksamen og man har mistet all motivasjon til å lese?
    Hva skal man gjøre hvis man ikke tror at man kan klare å lære seg det man burde lære seg til eksamen?

    SvarSlett
  6. Geir, du er superhelt-smart. Ingen spørsmål kan sette deg fast, bortsett fra dette: Hva skjedde egentlig i Lost?

    SvarSlett
  7. Dette innlegget over er ikke skrevet av meg, noen misbruker min identitet, men jeg vet allerede hvordan hva neste taktikken blir.

    SvarSlett
  8. Løsning rundt eksamen er avhengig av årsaken til hvorfor motivasjon mangler. Hvis man ikke liker faget, kan løsning være å begynne med et annet fag, altså å velge en annen retning. Hvis du liker faget, men har en midlertidig psykologisk nedtur, så kan løsning være å utsette eksamen til en annen gang. Hvis årsaken er at man bare rett og slett ligger langt bak, så kan man velge å bruke sin tid på å lese fram til eksamen, men da bør man kanskje være forberedt på at eksamen kan gå til perkele. Man bør helst lese med en interesse og ikke tvang for å gjøre det bra.

    -----

    Misbruk av identitet... Jeg tror jeg vet hvem det kan være. Komisk forsøk.

    SvarSlett

Hvem kan bli årets kommentator mon tro...