tirsdag 12. oktober 2010

Liv

Omtrent klokken 6 i dag morges fikk min ett år eldre bror, Sindre, sin første datter.

Omtrent klokken 9.30 i dag, lærer jeg på skolen Nietzsches argument for at alt liv er kun grufullt, og at det beste for mennesket er å ikke bli født, og at det nest beste er å dø.

Personlig synes jeg livet har en tendens til å ha en klang av ironi over seg, men det har jeg ikke lyst til å utdype.

Uansett... fra og med i dag, 12 oktober 2010, vil en liten jentebaby begynne sin utvikling i sørlandsbyen Kristiansand. Med tanke på jordklodens utvikling, med befolkningvekst, hull i ozonlaget, global oppvarming og mye mer, så er det muligheter for at den babyen vil ha en tøff og slitsom fremtid i møte. Likevel tror jeg Sindre kan klare å få det beste ut av situasjonen.


...

Hvis jeg skal nevne noe nyttig for menneskeheten, så må det være at kanskje var det best for menneskeheten at geirknappens blog aldri ble født.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hvem kan bli årets kommentator mon tro...