tirsdag 19. oktober 2010

Den tomme tiden.

Hver tirsdag fra klokken 8.15 til 10, har jeg pedagogikk forelesning. Jeg har en til forelesning i et annet pedagogikk-fag fra klokken 12.15 til 14. Altså mellom klokken 10 og 12 er en tid hvor det ikke gir noe mening å dra noe sted.

Siden jeg nettopp har hatt forelesning gidder jeg ikke å gjøre mer skole. Jeg gidder å pause, men hvor kjedelig høres det ut å pause i to timer alene på skolen. Av og til tenker jeg at tilfeldigheter kan føre til at et eller annet trivelig vil skje i løpet av disse to timene. Kanskje noen finner ut at de vil prate til meg, eller noe lignende. Av erfaring vil jeg heller si at denne tiden mellom 10 og 12 på tirsdager, er den tomme tiden, hvor meget lite skjer og gjerne at en håpløs illusjons-tanke lever ut sitt liv.

3 kommentarer:

  1. forslag: vi brukte å spille kort i den tomme timen.

    SvarSlett
  2. nah.. vil heller sitte å gjøre ingenting

    SvarSlett

Hvem kan bli årets kommentator mon tro...