fredag 27. august 2010

Geir tester personlighet system.

Det var midt på natten, og jeg fikk ikke sove. Jeg følte bekymring i nervebbanene i hendene mine knyttet til det å skaffe seg kjæreste og familie og den slags. Ting blir kanskje hindenburg-tjernobyl aktig i fremtiden, tenkte jeg.

Da fikk jeg en idee midt på natten: jeg skulle ty til slike online match personighet opplegg. Dette er ultra-patetisk og vil gi ingen resultater, tenkte jeg. Sannynligvis ment for pensjonister og handycappede, var neste tanke. Jeg fortsatte likevell med å svare på kanskje 60 spørsmål som ikke alltid var like gode. Etterhvert er testen ferdig og får resultatet av systemets personlighets-identifisering. Det sier at vitige verdier er universialisme, godhet, tradisjon, sikkerhet, konformitet og makt.

Noen få copy-paste utdrag:

"Som setter pris på ditt behov for å være sammen bare dere to i stedet for å være sammen med mange mennesker. Som deler sine følelser med deg og har positive følelser om at du uttrykker dine. Som bruker mye tid til å lytte til deg. Som er i stand til å innrette seg når du holder på ditt. Som vet å lese mellom linjene når dere kommuniserer, så det ikke er noen misforståelser. Som kan være intuitiv. Som er like organisert og samvittighetsfull som deg. Deler dine intellektuelle interesser og er i stand til å snakke om mange forskjellige emner...."

"Din mening er at kjærlighet handler om fullstendig forpliktelse."

"Din tilnærming til foreldrerollen er demokratisk. ... lar barn vokse opp lykkelige men samtidig vitende om hva de bør gjøre og hva de kan forvente fra andre. "

"du har en indre følelse av spiritualitet, du uttrykker det bare ikke ved å ta del i noen organisert religion."

Men... Testen sier ikke at jeg er tankefull. De glemte å spørre om klokeboken. Sikkert en feilet test.



Resultatene av testen gav forresten: ikke kompabilitet. ... Altså jeg passer ikke folk.

3 kommentarer:

  1. Ikke glem blogginnlegg meningsmåling.

    Med ikke kompatibel, mener jeg 60% kompatibel eller mindre. Jeg burde kreve minst 80% kompatibel, kanskje 100%?

    SvarSlett
  2. Kompatibel med andre som har registrert seg, eller andre generelt? Hørtes jo ut som en merkelig test gitt. Kanskje ikke lurt å bare basere seg på 1 slik test. Lurt å være kritisk ja.

    SvarSlett
  3. I stedet for å tenke på slike ting, byttet jeg ut med å heller tenke sino-kinesisk og indonesisk våpen tenkikker.

    SvarSlett

Hvem kan bli årets kommentator mon tro...