mandag 2. august 2010

Tv spill og kano tur

Nå som alle mine brødre har reist, så plager jeg litt min søster Marie. Vi spilte tv spill litt sammen, det eneste spill for 2 spillere vi hadde: Resistance 2. Marie styrte en vanlig soldat, mens jeg styrte felt doktor. Soldaten tålte å bli skutt en hel masse, mens doktor tålte ingenting.

Doktor-våpenet fungerte slik: Dersom jeg klarte å drepe mutant monster med doktorstrålen, ble 2 førstehjelpspakker ladet opp. Jeg kunne ha maks 10 pakker. Strategien for å vinne ble følgende: Marie gikk til angrep på virus-muterte monster som en gal Rambo, mens jeg skjøt en doktor stråle med det absurde doktor våpen. Når soldaten nesten døde, så skjøt jeg 3 førstehjelp pakker, slik at soldat fikk full helse. Monster angrep kun soldat, men om soldat skulle dø, da hadde doktor liten sjanse, for han tålte ingenting. 

Det var tydeligvis bare en sone man kunne løse sammen, og da vi løste den, lot jeg Marie spille God of War 3. Jeg så på og påpekte stadig at hun døde ofte. Jeg sa gjerne: "Jasså, du trodde det var meningen at man skulle hoppe utfor det stupet i det spillet, og du prøver samme taktikk gang på gang, hmmm interessant."

Etter hvert dro vi på kano tur. Til å begynne med, var Marie ved godt humør.






Av en eller annen grunn ville hun ikke være med på at vi skulle padle hver vår retning i samme båt.  "Å nei, da går bare båten i sirkel", mente hun. Jeg ville padle i motsatt retning likevel, men da ble hun sur.





- Perfekt bilde for blogg.

- Ok, men ikke skriv noe stygt da. Hvor mange leser bloggen? 

- Oja, ifølge min teller nederst på siden på bloggen, som alle han se, så har jeg sånn ca kun 1 leser per dag, og bloggen handler litt om brødbakst som jeg tar bilde av. Oi, se en kjempefisk som hoppet, kanskje det var en hai.

- Å nei, da må vi padle til land.

Vi padlet til land og kanoturen var over. Når jeg først nevner min søster, så vil jeg også nevne at hun har 4 eldre brødre, og at noen av disse brødrene er sånn passe veltrent, og noen er trent i kung fu.

3 kommentarer:

  1. Ha de 2 bildene!

    Dette var en særdeles underholdende blog. Marie likner på Brage. Dere likner alle hverandre til en viss grad.

    SvarSlett
  2. Oppfattet. Det var fint Jakob ble fornøyd.

    SvarSlett
  3. Haha, dette var et komisk innlegg. Liten og rar, men ikke rart lille Mary blir irritert når storebror vil man skal padle i sirkel?

    SvarSlett

Hvem kan bli årets kommentator mon tro...