torsdag 5. august 2010

Monsieur skravlebøtte?

Drømmer ...

Alienbaby var ekstemt flink til å bevege seg fort, akkurat som en rotte. Hvis jeg satt fra meg alienbaby, og snudde meg rundt, så hadde baby allerede gjemt seg et sted. Jeg hadde lagt fra meg baby, snudd meg, mistet, letet og funnet. Og jeg tenkte: "endelig fant jeg baby". Men så gjør jeg det utenkelige... Jeg setter fra meg baby igjen, og han blir borte. Jeg blir oppgitt.

Jeg drømte at jeg gikk på fjellet alene på et åpent område. Jeg oppdager at det er 4-5 stykker som går der ute i fjellet også. Etter hvert som de kommer ganske nær, så oppdager jeg at de alle har håndvåpen. Jeg blir bedt om å vise alt jeg har, men det er bare 2 blyanter, 2 blypenner og et knøvlet papirark med rød teip. Da våknet jeg av at jeg var sulten og ville spise mat.


Drømmer om natten må ikke forveksles med drømmer om verden. Hvis jeg skulle tenke på en ideal-forbedret verden, så hadde malaria blitt utryddet, global fred, kanskje global 2-barnspolitikk, fri for miljøgifter, og paven sier halelujah brother og amen. Noe slikt.


Tv spill

Jeg nevnte at jeg spilte spill sammen med min søster. Jeg kom til å tenke at jeg kanskje burde lage beste spill 2010 anmeldelse iløpet av året, eller om det er spill fra 2010 som havner på min liste av tidenes beste spill. Av de spill jeg har spilt hittil i år (og det er ikke så mange), er kun Bioshock 2 jeg synes er verd å nevne. Jeg liker mange av ideene spillet tilbyr, altså litt passe sprø ideer. SuperMario har til sammenligning ganske få sprø ideer: flyvende skillpadde, spise rød sopp og bli større osv.  I bioshock skal man blant annet hjelpe en liten jente med å finne spesielle lik som hun stikker en gigantisk sprøyte i og tar ut noe som ligner blod som hun drikker litt av, og hun gir bort til deg. Deretter sier hun kanskje at du er bedre enn alle andre store fedre.

Man må passe på å forsvare den lille jenten, når hun henter blod. Man har en fin samling våpen: elektrisk hånd, flammehånd, frysehånd, hypnosehånd, fellehånd, telekinesehånd, spydvåpen, gigantisk drillmaskin og masse mer. Selve kamp området kan se ganske grotesk ut etter at fienden gir seg. Fienden er  mennesker som prøvde evolusjonere, men som ble zombier. Man han høre på lydkassetter hva som har foregått, mens man spiller. Av en eller annen grunn er et et slags koselig spill.


Brødbakst

Pling sa det fra ovnen, mens jeg spilte Bioshock. Og brødene var ferdig.




Denne gangen hadde jeg sånn ca oversikt over hva jeg puttet i brødet. Mest på grunn av at jeg egentlig var i ferd med å gå tom for mel- greier å ha i  brødet, og hadde egentlig tenkt å he i mer. En annen grunn til å nevne detter, er at blogleser kanskje blir påvirket og vil lage brød. Jeg har lagt merke til at i butikken finnes jukse- brødblanding poser. Sånt er ikke akseptabelt for meg å bruke. Jeg tror ikke man blir så fornøyd med sitt resultat om man tyr til jukse-pakker.

3-4 dl store havregryn

3-4 dl sammalt hvetemel

3-4 dl sammalt rug

1,5 l Hvetemel

1,5 l vann

1 gjær

+ litt salt og olje, og det hele mikset i en stor blande-greie. 


"Shopping"

Når jeg har mye ferie, tenker jeg det er lurt å skaffe klær, siden jeg glemmer det resten av året. Det finnes masse salg rundt omkring, men aldri en tøyelig bomullsbukse for en liten mann eller en stor unge. Min jakt etter å finne en bukse endte med å jeg skaffet kun en bukse på en sportsbutikk til vanlig pris. Jeg tror forresten også man blir mer lykkelig av tøyelig bukse.


Siste ting

Etter at alt dette er skrevet, oppstår et interessant spørsmål... Er jeg en solid skravlebøtte? Hvilke mennesker kan klare å utholde meg?

3 kommentarer:

  1. Min hypotese: kun dersom man er ekstremt kjedet, får man lyst til å oppsøke geirknappen blog.

    Underhypotese: anonym leser har sikkert en flott ferie.

    SvarSlett
  2. Skal prøve å bake brød etter basisoppskriften tilbydd av Geirknappen. Kanskje med noen små modifikasjoner. Ser ikke ut til å ha blitt et veldig grovt brød? Bioshock 2 er bra, men kanskje litt for enkel slutt?

    SvarSlett
  3. Øk mengden grovmel, mink mengden hvetemel. Min oppskrift gir rom for improvisasjon og frihet. ... Jeg har ikke spilt ferig bioshock ennå. Har ikke spilt så mye.

    SvarSlett

Hvem kan bli årets kommentator mon tro...