torsdag 22. juli 2010

Dro til Nord-Norge.

Jeg dro til Fauske i Nordland fylke, og dro så til en hytte ute på fjellet. Der levde jeg stort sett alene i 6 dager. På denne hytten finnes ikke noe elektrisitet og min mobiltelefon klikket litt og den gikk også tom for strøm. Jeg badet nesten hver dag i vannet, selv om det regnet, for å holde meg ren.



Det var tåke og regn alle disse dagene. Det var 100% stille, ikke en bølge på ferskvannet utenfor hytta, men det hoppet en fisk en sjelden gang som brøt stillheten. Min far kom ofte opp på fjellet med med epler og bananer. Jeg tror ikke jeg levde så sunt mens jeg var der, og mat besto gjerne av solbær-saft, banan, eple, brød, havregryn og ris. 

Hva gjorde jeg alene på fjellet? Jeg hadde selvfølgelig med boken min, og jeg kunne i fred og ro sortere alle mine tanker. Etter hvert fant jeg ut at det skal litt til for å faktisk høre stillheten, selv om det er helt stille, siden man hører sine tanker i stedet for stillheten.  På dag 5 begynte jeg å bli litt utålmodig der ute på fjellet, for jeg hadde lært meg å høre stillheten. Likevel tror jeg stillheten hadde vært sunt for min helse, for jeg tror om man alltid tenker på det neste og stadig hører for mye lyd, så kan man utvikle seg til en stressfull menneske uten toleranse og tålmodighet. 

 

Bloggleser nummer 2, Kristian a.k.a krølli bæ krille, kom etter hvert opp på hytta på fjellet. Han hadde tatt med koteletter, og jeg fikk spist kjøttmat som jeg ikke hadde spist på en stund. Jeg hinter for mye, hvis jeg skriver at han er en hemmelighetsfull person. Han hadde en hodelykt på når jeg tok bilde, så han blir litt anonym. 



Jeg bakte meg brød når jeg kom tilbake til et sivilisasjons-hus med strøm.





Du kan se at det må være sant, siden det ble en bøy, når jeg skjærte i brødet.





Dette innlegget ble lagd ved å koble en mobil telefon til en lap top og ubuntu 9.04. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hvem kan bli årets kommentator mon tro...