søndag 25. juli 2010

Ranheim- Bodø Glimt 2- 1

I dag så jeg fotballkamp på tv. Det var Ranheim som spilte mot Bodø Glimt på den fotballbanen jeg brukte å spille på da jeg var liten. Jeg spilte fotball fra jeg var 11 til jeg ble omtrent 15, om jeg skal skryte kan jeg si at jeg var brukbar flink. Om jeg husker riktig så vant jeg med Ranheim junior en b- finale i en cup en gang.  De har tydeligvis klart å få opp noen tribuner siden den gang, med plass til hele 1000 mennesker, vil jeg tro. 

Jeg slo tilfeldigvis på tv midt i første omgang. Bodø Glimt ledet med 1 mål. Fotballkampen på det tidspunktet virket veldig amatør lignende. Ranheims fansens heia-rop var ikke alltid så kreativ. Det virker som om hovedsangen deres er mummitroll - kjenningsmelodi bare at de synger ra-ra-ra-ra-ra-ra-ra-ra-ranheim. Enkelte ganger hadde de ren kopi av Rosenborg heia rop, bare at de roper Ranheim, og i stedet for teksten i sangen, så synger de bare Ranheim, Ranheim, Ranheim om og om igjen. 

Jeg tenkte: Hvordan er det mulig at Ranheim er i mulig opprykk-posisjon til eliteserien med med den spiller-stilen? Er adeccoligaen virkelig på et så lavt nivå, og hva sier det om Bodø Glimt at de er dårligere enn Ranheim i den ligaen? Jeg tror jeg hørte en Ranheim spiller si i pausen at de har ikke lyst til å rykke opp engang. Det kan være fordi de sannsynligvis rykke rett ned igjen om et år, dersom det skulle skje. Det kan jo også være fordi Ranheim heiarop sanger blir for flaut for lokal-miljøet å få på tv. De har for liten stadion kanskje. 

Det var tydeligvis bedre spill i andre omgang, Ranheim ble etterhvert offensive og etter hvert lurer det seg inn et ikke så bra skudd under Glimt keeperen og inn i mål. 1-1. Komisk nok, tenkte jeg. Ranheim fortsatte offensiven og Glimt hadde ballen lite, for Ranheim spillerne var ganske flinke til å alltid klore til seg ballen, eller var det kanskje Glimt som alltid klønet den bort, jeg husker ikke.  Uansett, PANG, en Ranheim-spiller skyter rett i krysset i det 87 minutt og det er 2-1. Ranheim vinner. Altså, komisk for meg. 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hvem kan bli årets kommentator mon tro...