onsdag 14. juli 2010

Drømmer

Jeg drømte at Cher kom og pratet til meg. Hun syntes det var synd at jeg ennå ikke hadde noen kjæreste, så hun ville ta på seg rollen som rådgiver, slik at det fortere kunne skje. Hun påpekte en rekke småting jeg måtte legge merke til. Plutselig stoppet hun helt å prate og hun tok fram et speil og sa at jeg skulle se. Jeg så ingenting, men hun påsto at i speilet kunne hun se hele 3 jenter som hun mente de synes jeg er attraktiv.

Vi ble så avbrutt av en person som kom bort til oss, og han sa at jeg egentlig skulle hatt B på en eksamen og at de har endret de har endret det nå slik at alt stemmer. Videre la han til at min andre eksamen var drit, og begynte å prate om de detaljene jeg burde tatt med, som for eksempel at Clifford Gertz kan røre på sin høyre lilletå og samtidig si bokstaven y, pluss ting jeg burde nevnt om han søster.

Igjen ble vi avbrutt. Denne gangen var det Cat Stevens som ville prate med meg. Han sa at Israelerne som blokkerer vedledighets skip til Gaza, og river ned Palestinske bostetninger på vestbredden, de er ikke religiøse jøder, men kun onde mennesker. På samme måte påsto han at de i taliban er ikke muslimer, men også onde mennesker, for slik terror er ikke oppførselen til religiøse moralske muslimer. Ting forværrer seg stadig i midt-østen, og han mente at jeg var eneste håp for å skape fred der. Bare bruk klokeboken, sa han.

Cher var tydeligvis ikke fornøyd med at ting hadde sporet av, og hun begynnte å nynne på en sang "believe". Cat Stevens gikk til motangrep og begynte synge "Morning has broken". Omtrent nå klarte jeg å våkne, og jeg tenkte på hva jeg hadde drømt.

2 kommentarer:

  1. Imponerende at du klarte å huske alt du hadde drømt.

    SvarSlett
  2. De er ikke så vanskelig. Bare å ta seg tid til å tenke, når man våkner.

    SvarSlett

Hvem kan bli årets kommentator mon tro...