søndag 31. august 2014

Hyttetur ved skarvatnet nær Oppdal

Fredag ettermiddag dro jeg, Kristian, Stine, Teodor og Nils Jakob til Oppdal for å overnatte i en hytte.


På bildet er Kristian og Teodor. Bildet ble tatt da vi stoppet på veien på vei til Oppdal. Etter at bildet ble tatt diskuterte jeg med Nils muligheten for at Teodor en gang i fremtiden ville saksøke meg for å ha puttet dette bildet på nett, uten en muntlig godkjennelse. Jeg fant ut at jeg ville ta sjansen.

Jeg glemte å ta bilder utover kvelden da vi hadde kommet frem. Første kvelden testet vi ut hjembrygget til Kristian og Nils. Kristian HB nummer 7 var en klar vinner og var ekstra frisk dersom den var servert kald. Nils sin brygg var såvidt jeg husker kalt "Nils sitt enkelt brygg". Dette fordi Nils mente at han hadde brygget etter en ganske enkel filosofi.

Neste dag tok vi en kjøretur for å besøke en badestrand og en turhytte. Nils stakk sin fot ned i vannet og konkluderte med at det var iskaldt.


Jeg tok også et familiebilde av familien Aikio Ellingsen.



Etter dette dro vi til en turhytte i nærheten. Der drakk vi kakao. Jeg glemte å ta bilder derfra, og Nils har glemt å sende meg bildene han tok. Vi dro etter hvert tilbake til overnattingshytten. Etter hvert kom også Brage som hadde reist dit med motorsykkel.

I løpet av hytteoppholdet hadde jeg tenkt på det at menneskeheten antageligvis aldri ville se en tidsepoke der hvor alle individer kunne være trygg på at de kunne sameksistere i fred med hverandre, i omgivelser der den naturlige økologi ikke på noen måte er truet. Fra mobilen leste Kristian at Russland hadde invadert Ukraina, men samtidig benektet at de hadde sendt tropper inn i Ukraina. Dette hørtes ut som en slags vits, men nok om den saken.

 Jeg hadde også undret meg over at jeg tenkte den tanken at min tilværelse også var ganske medgangsløs. Men med mitt selskap på hytteturen klarte jeg å la være å tenke slik. Kristian tok seg tid til å lage en burger til meg. Vi satt etter hvert i en vedfyrt badstue sammen. Etter dette drev vi på med en tegnekonkurranse der hvor alle skulle tegne det samme, og så skulle vi gi hverandre rating på hvor gode tegningene var. Nils sitt rykte for å tegne fint var ganske dårlig, og han tilsto selv at hans tegneferdigheter ofte var ganske svake.


Av og til har Nils en vært så stor stjerne på bloggen at andre tilsynelatende blir glemt. "Denne gangen må jeg huske å ta et bilde av Brage", tenkte jeg. På søndagen kjørte vi en liten båttur. Jeg måtte pisse da jeg satt i båten og jeg kunne vurdert å pisset fra båten eller i en eller annen slags gjenstand som befant seg i båten, men valgte å utholde til vil kom i land. Vi slappet av i solen og grillet pizza, helt til vi omsider dro.

Kinderoverraskelse!!!

 

Nils sine bilder kommer med likevel...



En Nils-selfie  på stranden.


Blogger grinchet plummene som sto på bordet.



Hvem kan det være som grincher potetgull?



Her forsøker jeg å stjele oppmerksomheten fra turhytten.


Og her er overnattingshytten.



Og her er karen som kan finne på å saksøke meg i fremtiden.

7 kommentarer:

  1. Flott helg ! Nilsern kosa seg fælt hvertfall. Jeg regner med du mener Oppdal Gøkke? Kan ikke tro at du alle disse turene på hytta har trudd vi har vært på Orkdal ??

    SvarSlett
  2. En moden frukt plukker en moden frukt fra fruktfatet.

    SvarSlett
  3. Oi, jeg oppdaterte til Oppdal.

    SvarSlett
  4. Står orkdal fortsatt. Mange fine bilder onkel gøkk. Blir terningkast seks fra meg.

    SvarSlett
  5. Mor og far får være med på å ta støyten dersom Teodor vil saksøke onkel, da onkel så høflig spurte om tillatelse til å legge ut bilder av minstens første hyttetur.

    SvarSlett
  6. Jeg glemte å trykke på "marker alt". Nå skal det være Oppdal oppdatert.

    SvarSlett
  7. Flott at bilde av meg ble med denne gang :) fin gjeng på fin tur :)

    SvarSlett

Hvem kan bli årets kommentator mon tro...