søndag 10. august 2014

Uke 32: Bloggeir på D.D.E konsert i Fauske

I utgangspunktet hadde jeg ikke så veldig lyst å dra på konsert.  Egentlig liker jeg ikke sangene til D.D.E noe særlig, kanskje de er hakket for uformell. Unntaket er sangen "D går likar no", som er på dialekt og betyr " Det går bedre nå", og det er vel forsåvitt greit å høre hvis det går bedre.

Det hadde vært spesielt godt å høre hvis ordene kom fra FNs generalsekretær Ban Ki-Moon på vegne av verdenssamfunnet, hvis det da også var grunnlag for å si at det går bedre. I år går det kanskje ikke an å si at det går bedre,  men det får bli en annen historie.

Før konserten fant jeg ut at det kunne være fornuftig å nedjustere stilen litt med...


...en gullfarget hatt.


Det lokale oppvarmingsbandet slet litt med å vekke til livet entusiasme foran scenen.  De spilte forøvrig kun cover-låter. Jeg spilte chess time på mobiltelefonen,  mens jeg lyttet til dette.


Etter hvert kom et mer kjent band til scenen.


Det var "Stage dolls". De har visstnok rocket i over 30 år nå. De har altså rocket siden før jeg ble født. Kort tid etter at bildet ble tatt,  tok vokalisten frem et kamera og tok bilde av publikum.  "Bare et lite bilde å sende hjem til mor", sa han. Jeg syntes det var en ganske hyggelig gjerninge å vise hensyn til sin mor på den måten.

Etter hvert kom også D.D.E på scenen.  Bandnavnet kan tolkes som " Det det er". Hensikten med slik et navn er antageligvis å si at hva de er, kan ikke forklares, men må ses dersom det skal forstås. Det var mørkt og kaotisk,  så jeg fikk ikke tatt noe godt bilde av dem.

Til tross for at jeg fortsatt forholde meg til edge nettverk,  legger jeg ved et par korte videoklipp.


Stage Dolls...


... og så D.D.E. Etter disse kom bandet "under the kilt", men vi var ikke interessert i å se dette.

5 kommentarer:

  1. For en herlig EDGE kvalitet over videoene. Hvor blogger fått tak i en så fin hatt?

    SvarSlett
  2. ..ikke interesse i å se "under the kilt"...

    SvarSlett
  3. ..Jeg tar gjerne en titt under kilten altså.. Ellers ser det ut til å ta av i nord. Bloggers hatt er eksepsjonell !

    SvarSlett
  4. " Under the kilt " skulle starte opp midt på natten. Vi mente de startet opp for sent. Hatten var egentlig et popcornbeger, og var fylt med popcorn.

    SvarSlett
  5. Var en fin kveld med god stemning =) arti når du slenger deg med på ting å tang =)

    SvarSlett

Hvem kan bli årets kommentator mon tro...