søndag 2. september 2012

Hendelser i min forkjølede tilstand.

Helsen er tilsynelatende immunforsvarsløs. På besøk hjemme hos Kristian gjennomføres ufrivillig hostekor. Jeg prøvde kur med ingefær og sitron, men det så aldri ut til å ha noen langsiktig effekt på å redusere hosting. Det er mulig hvitløk hjalp mot snørret nese (da jeg var utsatt for det). Ellers skjønner jeg ikke hvorfor jeg nå etter hvert får vondt i ryggen når jeg hoster. Kanskje jeg har for svake ryggmuskler til å hoste.

Jeg har ikke gjort noe spesielt nyttefullt i det siste. Ingen qwankido eller skole. Det har blitt mye av å sitte foran pc, tv eller mobil. Jeg spilte marine arena i starcraft 2. Jeg bygde meg en stor gående tanks på størrelsen med et hus, kalt Thor, og så vandret jeg nord, sør, øst vest og smadret fiender som var blandt annet teleporterende lyssverdkrigere med usynelig helomdekkende kuleformede skjold, horder av  superhurtige romvesenhunder, firbeinte teleporterende robotblekkspruter med laservåpen, usynlige snikhelter og mye mer. Thor smadret dem alle uten å ta særlig skade. Det er kanskje litt mer underholdende enn jeg fremstiller.

Jeg begynte også å se en serie kalt spartacus gods of the arena. Når det gjelder den serien er det kun en ting som forundrer meg litt: Det virker ikke som om skuespillerne har protestert mot å gjøre scener der hvor mye nakenhet oppsto. Kan det tenkes at skaperen sporet av litt når han egenlig skulle lage gladiatorkamper? Jobbet han i erotikk bransjen tidligere?

Det har også blitt litt wordfeud med Kristian. Selv blir jeg fort lei av wf, men det blir tilsynelatende ikke Kristian. Han etter min mening ganske god i det spillet, og kunne kanskje vunnet norgesmesterskapet, hvis noe slik fantes. Han kjenner til en hel mengde ord, som kanskje ingen vet hva betyr engang, men som wf godtar fordi det høres ut som om det kan være et ord (alternativt at wf er korrupt).

Reunion med barneskoleelever,
For noen måneder siden fikk jeg tilsendt invitasjon på facebook til å delta på såkalt reunion med elever fra barneskolen. Noen få måneder etter invitasjonen var utsendt logget jeg på facebook og la merke til at jeg faktisk hadde blitt invitert til noe slikt. I går arrangerte de opplegget og jeg tok meg en snartur innom for å hilse på disse folka som jeg ikke hadde møtt på ti år.

En av de første jeg møtte på var en som stadig gjentok spørsmålet (i utgangspunkt på trøndersk): Er ikke du forfatter da? Hvorfor har jeg meg for meg at du er forfatter? Ellers var det følgende ting jeg måtte gjøre rede for av alle de andre: hva jeg studerte, hvor jeg studerte, hva jeg skal bli, hvor jeg bor, at jeg driver med kampsport, at jeg  er forkjølet og stemmen min til vanlig ikke er slik, at jeg ikke er gift/ forlovet, at jeg ikke har barn, at jeg er singel, at jeg ikke tjener mer enn 500 000 kroner i året og at jeg ikke har jobb. Det var stort sett slike ting jeg måtte si gang på gang til stadig nye spørrende.

Det er som om jeg forestiller meg at de andre tenker: hva skal verden med en Geir? Og ja... Selv om jeg ikke var der spesielt lenge, satser jeg på at masse forkjølelse har blitt spredd.

7 kommentarer:

  1. Jepp, d e stort sett hele livshistorien man må ut me på sånne sammenkomster. Æ droppa å møte opp på ti års treff me mine klasse-kamerater. e vel en grunn til at man ikke har hatt kontakt me hværandre di siste ti åran!

    SvarSlett
  2. De fleste ville kanskje håpe på å ikke smitte andre, men du har den motsatte innstilling. Massesmitte av gamle klassekamerater? Folk man ikke har møtt på lenge liker å stille den type spørsmål. Jeg tror ikke de hadde noen spesielle tanker om hvorvidt studiene dine er nyttige eller ikke.

    SvarSlett
  3. Jeg skrev det mest på kødd. Forsøkte ikke å smitte noen.

    SvarSlett
  4. Var selv på reunion med barneskoleklassen for 2 år siden, der var det heldigvis ikke så mange som spurte og grov så det hele ble ganske morsomt.. Nå har jeg blitt invitert til 10 års reunion for mitt årskull fra videregående og det mistenker jeg blir noe alla den opplevelsen du hadde på din reunion med de samme spørsmål og svar om og om igjen.. Tiden får vise om jeg får rett.. Ellers kan jeg underette innehaveren av denne bloggen at han er særdeles elendig til å svar på chaton på sin mobil, skjerpings !

    SvarSlett
  5. Ah... melding midt på natten z
    søndag. Klønete av meg å overse. Jeg er flinkere til å få med meg meldinger på googletalk.

    SvarSlett
  6. Jeg har enda ikke vært på reunion med verken barne, ungdom eller videregående. Like greit. For det går bare i en ting av interesse for de fleste. Det du sa. Men drit i det. Skaperen av spartakus jobbet i erotikk bransjen. Hahahahahahahaha..... kunne ikke vært mer enig. Dagens spør du meg.. Har selv lurt på om immunforsvaret er svekket av forkjølelse. Sitter i så forbanna lenge. Prøv å ikke vær i aktivitet til kroppen er kvitt det. Så er det bare å grønne på. Hyjyjaaaaaa!!!!!

    SvarSlett
  7. bare å grønne på? Det minner meg om zoidberg 50 sekunder ut i denne youtube videoen:

    http://www.youtube.com/watch?v=9DoMTiZkdFQ

    SvarSlett

Hvem kan bli årets kommentator mon tro...