lørdag 16. juni 2012

Drøm om vibrasjon og varme pluss medium klønete forsøk på å huske detaljer.

Drøm om vibrasjon og varme
Jeg drømte at jeg  var på besøk å kjelleren hos min bror Kristian. Det var også andre på besøk der: en omtrent 50-60 år gammel amerikaner med sine 3 døtre og en normann 40-50 år gammel med sine 3 døtre. Disse folkene hadde jeg aldri møtt før. Vi satt i sofaen og spiste. Jeg klarte ved uhell å velte maten min på gulvet og hentet en klut for å vaske opp. En av jentene sa på amerikansk: "denne daten er over", og hun gikk. Den kommentaren skjønte jeg lite av. Var det en date? For en snål person.

Jeg gikk til vasken med det jeg hadde tørket opp. Ved vasken sto den ene faren, og jeg pratet engelsk til han. Tydeligvis hadde jeg forvekslet han med den norsken faren. Da jeg skulle tilbake til sofaen var det fullt i den, så jeg satt meg på sofakanten. Da var det en av døtrene (som var norsk) som sa: "la oss sette oss tettere sammen slik at det blir plass til Geir". Jeg satt med ned ved siden av hun. Kanskje hun var omtrent 17 år gammel, men hun var ganske pen, tenkte jeg. Samtidig tenkte jeg også at hun er alt for ung for meg, og jeg er en voksen ansvarlig person som vet at man ikke bør tenke at en så ung jente er attraktiv.

Da kjente jeg en vibrasjon i beina. Det var en slags vibrerende saccosekk på gulvet. Ganske behagelig faktisk. Jeg følte også en varme, men dette var også fra saccosekken. Dette gjorde at jeg stadig ble mer trøtt og av slappet. En fot berørte meg fram og tilbake under fotsålen. Det var hun unge 17 åringen som hadde funnet på at hun skulle fotflørte, tenkte jeg. Eller kanskje det bare var saccosekk vibrasjon og ikke en fot likevel? Kanskje jeg skal se, for å være helt sikker? Intensjonen var å se, men jeg følte meg bare mer og mer slapp og begynte nesten å sovne.

Da fikk jeg det for meg at det er noe som ikke stemmer. Kanskje det hele er en illusjon? At alle folkene i rommet er en illusjon? Av en eller annen grunn fant jeg skulle lukke øynene, hoppe mot og gripe tak alle folkene i sofaen. Jeg hadde rett... Det var illusjon, for jeg følte bare sofaunderlag. Da åpnet øynene var i sengen min. Fortsatt var det en vibrasjon, og det lyste gjennom sengeunderlaget mitt med et grønt lys. Dette  vibrerende lyset beveget seg vekk fra underlaget og bort til en laptop som sto ved sengen.

Vibreringen ble redusert til kun den vibrasjonen som kom fra laptopen. Dette var en helt ny laptop. Da jeg skulle løfte opp skjermen, løste den seg fra keyboard tastaturet. Ødelagt allerede, tenkte jeg. Da la jeg merke til at kanten av to skjermer hadde poppet ut av sidene av laptopskjermen, og jeg kunne justere vinkelen på sideskjermen. På kanten av denne sideskjerme poppet det ut en ultratynn mobiltelefon. Jeg gikk til min mor for å skryte av mobilen. Det var en spesielt stor knapp på denne mobilen. Lurer på hva som skjer hvis jeg trykker på den, tenkte jeg, før jeg så bestemte meg for å trykke. En pipelyd kom fra et brannvarslingsapparat i taket. Da sa min mor til meg: "Geir nå må du rett og slett slutte".

Da våknet jeg fra drømmen og prøve å huske alt som hadde skjedd. Jeg fikk ideen om at jeg skulle fokusere på å huske ansiktet på folkene i drømmen slik at jeg kunne lage en tegning av dem senere, jeg skulle spesielt forsøke å huske ansiktet på 17 åringen. Jeg tenkte også at jeg hadde følt et behag i saccosekk vibrasjon situasjonen av fotsåleberøring som jeg ikke burde.

Jeg mistet fokus og begynte å tenke på en nyhetssak jeg hadde lest nylig om en 60 meter sirkel på havbunnen i Østersjøen. Fascinerende at sirkelen har noe firkantet ved seg. Likevel... av en eller  annen grunn mistenker jeg  at utenomjordisk romskip og romvensenbortføringer er bare tøys. Det er vel sikkert rapportert 100 ulike typer ufo og romvenen, og ingen av dem gidder å si hallo? Neida, bare flyve rundt, stikke litt nåler i tilfeldige mennesker alle sammen. Kanskje menneskefantasi ikke strekker til nok til at andre ting skjer. Sirkelen er kanskje eldgammel vulkan eller meteorkrater eller hoax eller noe.

Å nei, jeg har sporet av fra å huske drømmen. Klønete! Nå er det absolutt for sent å huske ansiktet på jenta. Alt jeg husker var: hun er blond. Jeg har kanskje  sviktet  i å skape et drømmetolknigseldorado for den type bloggleser. Neste gang jeg  drømmer at jeg møter folk jeg aldri har møtt før, kan jeg forsøke å i bedre grad huske ansikt og lage tegning.

Ps: Bloggleser nille (utgjør 1 stemme av 2 på pollen) har opplyst meg at det er en lang rekke folk med sykere drømmer en det jeg har.

4 kommentarer:

  1. synest ikke dette var en syk drøm... gøy å lese hvertfall =)

    SvarSlett
  2. Din venn Nille har rett vil jeg tro.. Hadde vært interessant om drømmene var virkelig og virkeligheten var en drøm

    SvarSlett
  3. Legger som regel først merke til kommentarer når jeg skal skrive nytt innlegg. Typisk unntak er når min bror Brage ringer og spør om jeg skal svare på kommentarene. Fint å høre at du blir underholdt.

    SvarSlett

Hvem kan bli årets kommentator mon tro...