fredag 22. juni 2012

Bloggingvurdering, spillideer plus drøm om utenkt tanke og ufrivillig biltur

I det siste har jeg tenkt ut at det er kanskje en idee å skrive et blogginnlegg før man tenker for mye, for dersom man tenker for mye så ender man kanskje opp med å bli for selvkritisk til sine egne ideer og så blir det ikke blogginnlegg i det hele tatt. Slik som det er i dag, tenker jeg at det kan være slik at bloggleser kan vente seg ca 1 blogginnlegg i uka. En bit av meg tenker at jeg må slutte å skrive om drømmer, før noen går lei. Jeg er åpen for temaforslag til andre ting. Det blir et par drømmer i dag likevel, men det blir også noen spillideer.

Drøm om utenkt tanke
Jeg var på feriegården i Nord-Norge sammen med familien. Der var det en svensk kvinne som pratet med mine brødre. Av en eller annen grunn skulle brødrene mine demonstrere at de kunne snakke svensk, noe som var helt grusomt å høre på. Ord som "smörgås" ble brukt av min brødre. Her drar man frem alle de få ord man kan, tenkte jeg. Videre tenkte jeg: "hva slags ord er nå smörgås uansett. Hvorfor ikke rosinsau eller muskatnøtthund? Er muskatnøtthund en tanke ingen har tenkt før? Kanskje, men muskatnøtthund på toppen av en lilla vindmølle på den 4. planeten i et solsystem med dobbeltsol som kretster rundt et svart hull er muligens utenkt" Da denne svenske kvinnen kom bort og snakket med meg fikk jeg uventet vite at hun var min kjæreste.

Drøm om biltur
Jeg satt som passasjer bak i bilen til mor og far.  I førersetet var en feit gråhåret britisk person. Ved siden av satt ungen hans. Vi befant oss i Trondheimsområdet. Min mor ringte meg og spurte meg hvor bilen var. Joda, jeg sitter bak, men jeg vet ikke hvem som kjører. Kjenner hun en feit britisk gråhåret person? Nei, det gjorde hun ikke. Dessuten trengte hun bilen nå, for hun skulle på jobb. Da bad jeg sjåføren om snu og kjøre hjem. Han svarte at han bare skulle en snartur til Mo i Rana.

8 spillideer
Nr1: adjektivfortellingspillet
Nr2: Vanne blomst spillet
Nr3: Sage ned tre spillet. Tabbe å få tre i hodet.
Nr4: Bakteriespillet. Bakterie som kravler opp en stol og prøver å komme oppi et melkeglass.
Nr5: Umiligpartikkespillet. Dersom  umuligpartikkenen kommer i kontakt med en stol så omdannes stolen til uranium.  Kommer den i kontakt med en lyspære oppstår mange nøytroner som skyter seg ut. Rydder man ikke stuen riktig, kan det oppstå atomeksposjon i stua
Nr6: Brevsauspillet. Man trener opp sauer til å levere brev.
Nr7: Krøllkollisjonskrøllspillet. Man bruker en akselerator (slik som LHC) til å kollidere ulike typer krøller. Er man flink kan man ende opp med regnbuekrøll, grantrekrøll osv.
Nr8: Hemmelig dør spillet. Alle rom har en hemmelig dør som leder til et hemmelig rom med en hemmelig dør osv

Hvilke av disse spillideene fungerte best?

Ps: Ikke glem "temaforslag til andre ting"? For mange drømmer? Noen vist å forsøke å plukke opp flere blogglesere? Og... Hadde jeg brukt et kvarter mer på å tenke på hva jeg skulle skrevet på forhånd, hadde det ikke blitt innlegg fordi min selvkritikk ville fortalt meg at innlegget ville blitt for kjedelig.

3 kommentarer:

  1. Morsomt inlegg med komiske drømmer. Høres ut som ekstremt kjedelige spill. Litt som å se på at maling tørker. og litt for ensidig i lengden m bare ett tema

    SvarSlett
  2. haha. hvilken bror var d som snakket svensk?

    SvarSlett
  3. Komiske drømmer! Drømmer mye rart du. Fantasien er det ingenting å si på.

    SvarSlett

Hvem kan bli årets kommentator mon tro...