onsdag 13. juni 2012

Avslørt drøm og tanker om universet inkludert bokidee.

Avslørt drøm
Jeg drømte at jeg var i et forelesnigslokale på NTNU. Det var mange uventede tilstedeværende der. Siv Jensen og Erna Solberg satt sammen på øverste rad. I midten satt Kristin Halvorsen sammen med Jens Stoltenberg. Et par pedagogikk forelesere var der. Til stede var også en lang rekke mennesker jeg har møtt opp gjennom historien, blant andre mennesker jeg møtte på barneskolen, som av en eller annen grunn ikke hadde aldret siden den gang. Jeg selv var plassert helt på toppen av forelesningslokalet ved et innhentet bord, ettersom det var så fullt.

Etter hvert begynte forelesningen. Tema var: hvem er anonym bloggleser på geirknappens blog? Da skjønte jeg at jeg var i en drøm. Jeg tenkte: "hvis man lurer på om man er i en drøm eller ikke, da er man sikkert helt garantert i en drøm, og man kan gjøre hva man vil uten at det blir konsekvenser. Jeg fant ut at jeg skulle gå ned foran alle andre å gjøre ett eller annet sykt, men når jeg først var der ble jeg litt flau og turte ikke å gjøre noe likevel og gikk tilbake og satt meg. Husker ikke hva som skjedde videre.


Tanker om universet
Jeg har vært litt i svarte hull i det siste. Da mener jeg objekter ute i universet med så stor gravitasjon at selv lyset ikke slipper unna. Svarte hull kødder med Albert Einsteins relativitetsteori, fordi matten sier at massen og gravitasjonen i hullet er lik tallet uendelig. Kanskje relativitetsteorien er en feil teori.

Uansett jeg mistenker at alle ting havner i svart hull til slutt. Planeter går i sirkel rundt stjerner. Stjerner i sirkel rundt andre stjerner eller svart hull. Galakser som går i sirkel rundt supermassivt svart hull. Disse i sirkel rundt ultra supermassive svarte hull. Disse i sirkel rundt ekstra ultra supermassive svart hull. Hvem vet hvor det ender før man kommer til senter er største svarte hull?

Jeg har også hatt en ide til en lengre bok jeg kunne skrevet. Jeg var ikke fornøyd med den siste sci-fi filmen om romfred jeg så. Kanskje jeg kunne lagd en mye bedre historie med teknologi fra år 12012, liv ute i universet, svarte hull og spredning av jordklodeliv. (Min andre ide er forøvrig barnebok med egne illustrasjoner og brachiosaurus stil dikt.)

Ps: til tross for at hodet mitt drømte om anonymbloggleser problemstilling, så bryr jeg meg ikke så mye. De kjente bloggleserne var elste bror, kamerat av elste bror aka nille, min kamerat Jakob, og av og til min yngste bror. Siden det er kun 2 stemmer på pollen "Stem kun en gang (siden 24 mai 2012)", så tror jeg 50 % av leserne er anonym bloggleser. Hadde jeg hatt færre blogglesere hadde jeg kanskje skrevet færre blogginnlegg.

4 kommentarer:

  1. Trulte Finsbroten13. juni 2012 kl. 16:38

    Skal jaggu si denne bloggen har tatt seg opp. En dag vil den være en slager. Håper fortsettelse følger.

    SvarSlett
    Svar
    1. er en stund siden sist jeg fulgte med bloggen, men da var jo overskriften "fortsettelse følger kansje... ser den "pollen" du har stikker seg ikke veldig frem på siden... så er kansje ikke så rart at ingen har stemt?

      Slett
  2. Jeg har alltid vært klar over at min blogg ikke er den mest populære, men det gjør ikke noe.

    SvarSlett
  3. men du kritiserer hele tiden bloggen for ikke å ha lesere. men d har den... ønsker du ikke å ha flere lesere?

    SvarSlett

Hvem kan bli årets kommentator mon tro...