tirsdag 29. mai 2012

Noen tanker nå som vårens eksamener er ferdige

Ja ja... ikke en sjel som har trykket på pollen med en valgmulighet: "jeg var her". Kanskje det er noe feil med pollen, slik at de som forsøker å trykke, ikke blir registrert.

Jeg har unnlatt å spille spill siden 8 mai blogginnlegget. Jeg har også i stor grad unngått å se på tv. Det har imidlertid blitt mer lytting til radio. Jeg liker radioprogrammer der hvor det er en eller annen person som har et eller annet å fortelle, kanskje noe kunnskap eller erfaringsbasert. Jeg har stilt meg selv spørsmålet: "tenk om jeg var på radio?". Jeg tror kanskje det ikke hadde fungert så bra.

Når jeg vurderer min egen blogg tenker jeg at jeg har skrevet mye som egentlig ikke er verd å lese. Jeg tror jeg har skrevet en god del uten å tenke nok på om det er underholdene. En drøm er kanskje ikke verd å nevne bare fordi jeg husker den. En natt drømte jeg at havet nådde husveggen og resten av trondheim by var sunket i havet. En annen drøm startet med at jeg våknet opp i et marmorpalass og en at blond kvinne satt på sengekanten og drakk fra en te eller kaffekopp, og var ellers helt naken. Dette er kanskje typiske drømmer som egentlig ikke er noen vits å nevne.

Jeg har vært mye ute i solen og spist frukt. Kanskje begynner jeg å bli litt lei av frukt nå. Når jeg ikke gjør så mye, blir det ofte mye tanke-aktivitet og teorier og spekulasjoner. Jeg lagde klokebok. Hva om jeg lagde galskap bok? Kanskje bedre å lage anti- galskap bok? Kanskje har jeg potensiale til å lage en barnebok? Kanskje har jeg potensiale i mitt indre til å skape underholdning? Hva slags potensiale for forbedring har jeg?


Ferdig med vårens eksamener. For mye tenking er kanskje ikke bra. Hva skal jeg gjøre nå som det regner ute, jeg slipper å gjøre skolearbeid, det blir ikke qwankido trening på en stund. Jeg har kjøpt et tv spill, men burde kanskje la være.

2 kommentarer:

  1. Gratulerer med vel overstått eksamen.. Nyt sommeren nå Geir. Flott at bloggen har våknet til liv. Hurra !

    SvarSlett
  2. Trivelig Svante/Joralf... Jeg er fornøyd med at det finnes folk som følger min blogg, uansett hvem det måtte være.

    SvarSlett

Hvem kan bli årets kommentator mon tro...