fredag 16. august 2019

Uke 33: Teodor tegner romvesenet Rynkabet


"Hva er et romvesen?" spurte jeg Teodor (min nevø) om. Han svarte: "Det er en som har trent seg på å være i verdensrommet."

"Hvor bor det romvesen?" spurte jeg. Han svarte: "På rynkabetplaneten. Den er ti ganger lengre vekk enn Blokk"

Han ville ikke svare hvor Blokk var. Teodor mente likevel at tegnekonkurransen skulle være å tegne rynkabetplaneten og romvesenet som bor der. I utgangspunktet skulle konkurransen være mellom Teodor og Eline (min niese), men Eline trakk seg fra konkurransen.


I stedet for å begynne å tegne, begynte Teodor også å lage nye regler. "De nye reglene sier at det er lov å velge å tegne Kristian i stedet", sa Teodor. Jeg fikk inntrykk av at han ville endre reglene, fordi han fant ut at det ville være vanskelig å tegne et romvesen og en planet. Jeg var hvertfall ikke interessert i å endre reglene. I stedet meldte jeg meg på konkurransen med min egen tegning.


Tegningen fikk totalt 5 poeng for:
 
- Et tre
- En bakke
- Et romvesen
- En rød sol
- En blå sol

Teodor begynte å tegne.


Han vant konkurransen og fikk 7 poeng for:

- Hele romvesenplaneten
- Havet
- Et stort tre
- Rødt lys
- Et romskip med boblebad, der hvor Rynkabet satt oppi.

I utgangspunktet vant han en 10-krone. Teodor forklarte at man kun får kjøpt en liten kjærlighet på pinne for 10 kroner, og at det derfor var en litt for liten premie. Jeg var enig i at det var for lite, så han fikk til slutt en til 10-krone til.

1 kommentar:

Hvem kan bli årets kommentator mon tro...