lørdag 1. august 2015

Telttur med Teodor


 Kristian hadde med seg ekstra last.



Ved fremkomst teltplass, lappet jeg såkalte "sølt varme"-hull på teltet mitt.



Nils campet i min utsiktslinje til vannet



 Jeg lånte en caps av Nils.


Jeg reklamerte ellers for tango midt i skogen.


Nils og jeg campet sånn at det skulle bli avstand til eventuelt barnestøy.


Grinching av potetgull var ellers en selvfølge.


Hunden Varga grinchet en lompe av meg, så jeg lagde pølse med hjembakt brød, salat og sennep (alle hadde droppet å ta med seg ketchup).


Jeg ba Nils ta en nærmere titt for å komme med sin vurdering. Han mente at jeg hadde oppnådd ny bunn-notering i matveien.


Her har vi en mann som er ikledd klær som minner om fiskeklær, og står ved siden en fiskestang. For Nils ble det naturlig å å spørre: "du fisker ikke, hva gjør du her?"



Han tok så et klassisk seflie.


Jeg presterte etter hvert å få meg selv på kroken. Vel, ikke akkurat meg, men jakken jeg hadde på meg.



Nils i nesten-ulykke


Etter at jeg hadde tatt kvelden fikk jeg høre at Nils hadde skadet seg. Følgende hadde skjedd: Kristian sa til Nils i et område med bratt terreng: "Her er det en fordel å være edru" Og i det Nils svarte "Men det er ikke like artig", så falt Nils i dette terrenget. Bildene undet viser rekonstruksjon av situasjonen.





Teodors livsførste telt-tur


Jeg tolker det slik at jeg fikk godkjennig av Teodor til å dokumentere hans livs-første telttur.





Før vi dro kom mor og far innom.


Mye bra kan sies om turen i helhet:  lite mygg, passe temperatur, sol neste dag. Jeg er usikker om til hvilken grad Nils sin nesten-ulykke trekker ned.

5 kommentarer:

  1. Dramatisk fisketur med ulykke som nesten ble fatal. Jeg gir terningkast 6.

    SvarSlett
  2. teodors telt-debut kunne endt med gudfars bortgang. 6 for at jeg lever, 6 for søvn\campspot og 3 for noe trasig fiskeadkomst. 5er totalt

    SvarSlett
    Svar
    1. Siden du hadde mindre skader en en gjennomsnittlig tour de france rytter i massevelt, tror jeg risikoen for dødsfall var mindre enn dine antagelser.

      Slett
  3. http://i.imgur.com/1y0fMlM.jpg

    SvarSlett
    Svar
    1. Kreativt. Klikkbar link kunne vært mer praktisk.

      Slett

Hvem kan bli årets kommentator mon tro...