mandag 9. mars 2015

Tur til Moen


Jeg tok natt-toget Trondheim-Fauske sammen Trond. På veien til Moenhuset oppdaget jeg at venstre fot hadde blitt gjennomvåt, mens høyre fot forble tørr. Hull i fotsålen var en garantert medvirkende årsak til at den ble våt.




Jeg gikk for en ide om å tape skoen som en midlertidig løsning.


Oppe på fjellet passet Trond på sine barnebarn.


Jeg passet også på. Ingen barn ble brent.


Jeg tok så et casual bilde fra der jeg satt.


Nede i Moenhuset formet Teodor og William et babyband, der hvor Teodor var vokalist...



...mens William tok seg av trommene.


Jeg sa ikke så mye i løpet av turen. Av og til var jeg i mitt eget lille drømmeland. Jeg kom på ideen om å bygge et tangopalass i lokal rød og hvit og hvit marmor. Gjestene skulle få hjembakt brød av selvgrodd økologisk korn som var dyrket vertikalt, og fikk tilskudd av helårs sollys ved hjelp av svevende værkontrolleringsenheter. Altså den eneste måten å drive effektivt jordbruk så langt nord, ifølge min fantasi på det tidspunkt.

5 kommentarer:

  1. Så ut som dere kosa dere riktig så mye! William er en talentfull dækel. Gøkkeknappen har fortjent nye sko nå vel

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja. Disse sko hadde en svak design.

      Slett
  2. Dette var jo hyggelig, men var det en hyggelig togtur hjem?

    SvarSlett
  3. fint at du ble me på tur geir. var en veldig trivelig helg =)))

    SvarSlett

Hvem kan bli årets kommentator mon tro...