mandag 23. februar 2015

Fire dager med tango i Finland


Jeg er en person som absolutt ikke liker å reise.  Likevel dro jeg til Helsinki, Finland onsdag  i forrige uke for å ta kurs i tango. Derettert ble så tango på torsdags kveld,  to runder med kurs i tango vals, ett i vanlig tango, dagsmilonga og senere kveldsmilonga på fredagen, to runder kurs med vanlig tango, dagsmilonga og kveldsmilonga på lørdagen,  dagsmilonga og kveldsmilonga på søndagen,  før jeg så dro tilbake til Trondheim  tidlig på morgenen i dag. Med andre ord ganske mye tango.


Lokalene var til tider meget fancy.


Gøkkegørra møtte opp i sin klassiske sløyfe (til kveldsmilonga) og danset med deg folk i alle slags former og størrelser. Finner, russere, estere, latviske... Enkelte av disse utholdte å fanse med meg mer enn en gang. Mange der hadde ikke ønske om å danse meg meg. Slik vites ved at de ser vekk.

Følgende dansemanøver alene var årsak til at jeg kan kalle turen en suksess:


Nå får det være nok festivaler for en stund. Gøkkegørra kan nemlig ikke fordra å reise. Dessuten var jeg svært ofte utenfor egen komfortsone ved å by ukjente mennesker til dans. Det eneste ord et jeg lærte utenom "moi", som betyr "hei" var "anti x i" som betyr "beklager".


6 kommentarer:

  1. Bloggegøkken virkelig i tangomodus for tiden! Modig å legge ut på langturer for så å danse med ukjente finner og russere. Å hoppe i fallskjerm må være mindre skremmende slik jeg ser det. Kudos !

    SvarSlett
  2. En danseløve på dansetur mente at tungen på vektskålen for å kalle det en bra tur var en enkelt dansemanøver? Eldre klientell som vanlig eller noen ungfoler?

    SvarSlett
    Svar
    1. Antall unge mennesker (like gammel, eller yngre enn meg selv), kunne antageligvis telles på en hånd. 3 finner, der to av dem var øvd i å danse, mens 1 var nybegynner, pluss 1 russer og en norsk. Ellers så var dansesalen på bildet tett fylt opp med mennesker som var eldre enn meg.

      Slett
  3. Fint og se knappebloggeren på tur og at han går utenfor komfortsonen! Fine bilder. Nok et glitrende fint trivielt innlegg:)

    SvarSlett
  4. wow, geir utenfor comfort zone. Modig. Det viser kanskje at du går til ekstreme lengder når det kommer til tango? dvs høy engasjement.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg vil nok unngå å strekke meg utenfor komfortsone for ofte.

      Slett

Hvem kan bli årets kommentator mon tro...