søndag 27. juli 2014

Bloggeir følger Bodø/Glimt på Aspmyra

Folk flest vet vel at fotball situasjonen i Trondheim ikke er optimal. Det er rot, og nå som Rosenborg har fått ny trener Kåre Ingebrigthsen, det uvisst for meg om det har blitt mer eller mindre rot. Hoftun har viss blitt både assistent og sjef for treneren. Kampen mellom Molde og Rosenborg ville jeg ikke utholdt å høre på radio engang.


For meg var det logisk å fotball-underholdning s flykte til Aspmyra. Bodø/Glimt er kanskje Bodø/Glømt av den lokale fansen,  men ikke av bloggeir.

Brage var med meg på kampen.  Vi var litt sent ute og vi hørte at Glimt hadde scoret før vi hadde kommet oss inn på stadion.  Vi hadde med oss burger mat og drikke.  Vi visste ikke at alle flasker var forbudt på stadion og måtte derfor helles over i plastbeger. Jeg spiste min burger som en gravemaskin.


Jeg så slettes ikke så elegant ut etter dette måltid. Da jeg så hjemme fansens sin tribune, undret jeg meg om man noen gang ville hjemme fans stittende oppå sine hustakspiper for å se kampen.


Det var ikke så ekstremt mange hjemmefans til stede,  men de skal ha for å ha inkluderende supporter sanger. "Vi er gule, vi er svarte" tror jeg de sang. Jeg setter min tvil til hvor politisk korrekt det er å kalle noen svart. Afro-afrikanske heter det vel? Norleninger ellers er vel mer rød enn gule.


Det var mot Sarpsborg 08 de spilte. Før kampen sa Brage: "Sats hele gambling kontoen på Glimt. Jeg valgte å ta hardt i og satset hele 10 kroner. Glimt rotet bort seieren mot slutten av kampen. Sarpsborg vant 3 - 4. Kampens flaueste utsagn kom fra en person på hjemmtribunen og lød som følgende : "Seiern er vår". Dette var da Glimt ledet. Feir aldri for tidlig, det er bloggeirs råd.

6 kommentarer:

  1. Hvorfor står det #sproten# i din avis? Kaos? Fin tur.

    SvarSlett
    Svar
    1. Teksten på forsiden av avisen:
      Gv ( galt verre), sproten, sil, snedig ulf, bodø/glømt, fis, bånn, mill, rot, uff, tabbe, odd grenseland, akk, sorgdal, fk kausjonsund, spareborg 08, stopp, virring fk. Ingen klubber er fornøyd, selv ikke Molde som leder, som forventer at flere hjemmefans gidder å se på at hjemmelaget tar seriegullet

      Slett
  2. Absolutt en spennende kamp. Fortjent seier til sarpsborg :) mine gamle egenskaper er vel ikke de beste :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Sarpsborg 08 skulle antageligvis hatt en til straffe i løpet av kampen. Ganske synlig hands fra der vi satt.

      Slett
  3. SkeptiskNilsador29. juli 2014 kl. 18:23

    Dette må vel være som å betale for å se på bedriftslangrenn? Fra VM til bakgårdsfotball:\

    SvarSlett
    Svar
    1. Av en eller annen grunn var jeg og Brage fornøyd med å ha sett kampen. Likevel var det ekstremt mange ting å ta tak i når det gjaldt kvalitet. Det at keeper fikk kveldssolen rett i ansikt burde vært utnyttet bedre av motspillere.

      Slett

Hvem kan bli årets kommentator mon tro...