fredag 10. mai 2019

Uke 19: En ny æra for bloggen begynner


Min blogg har ikke fått mange kommentarer under de innlegg som har kommet i år. Det ser ut som om flere av de som tidligere har kommentert på bloggen, nå har meldt seg ut. Jeg spør meg selv: Har bloggen min blitt uinteressant?

Jeg føler meg litt demotivert av å tenke på min egen blogg. Det føles som om den er mye dårligere enn den burde være, og at den har vært mye bedre tidligere.

I hvilket tidsrom var bloggen på sitt beste? Hvilke ting var med på å gjøre bloggen bra? Kan det gjenskapes?

Jeg tror det var en god ide å legge til uke-nummer foran innleggene og samtidig si: Fra nå av kommer kommer det innlegg til bloggen ukentlig. Jeg tror ellers det kan være en god idee å passe på at innleggene ikke blir for lange. Det kan være lurt å ha med minst ett bilde. På tide å lage et innlegg etter dette mønster...

Blogger kjøpte to sitrusplanter



Jeg var med Kristian til Plantasjen (butikk). Der så jeg at de solgte forskjellige sitrus-tre. Jeg kjøpte en sitron-plante og en kumquat-plante.


Blomstene på sitron-planten luktet bra. De to sitronene som hang på det, hadde blitt så store at de knakk av greinene. Nå er jeg nysgjerrig på hvor lang tid det tar før den vokser blomster igjen, og hvor lang tid det tar før det vokser fram en moden sitron.

Når det gjelder kumquat-planten, så hadde jeg aldri smakt dens frukt før da. Skallet er søtt, og frukten inni er ganske sur og syrlig. Jeg tror smaken ville blitt vurdert som litt for uvanlig for folk flest.

Planen er å la de stå ute i solen om sommeren, og alltid passe på å ta de med innendørs, hvis det er fare for at det kan bli kaldere enn 2 grader Celsius.  Det har forresten ikke vært mye sol den siste tiden. I stedet har det vært regn, snø eller overskyet. Norge har fått et rarere klima de siste årene, på grunn at de globale karbongass-utslippene.


6 kommentarer:

  1. En ny blogg æra. Hærlig!
    Prøv å gro en avokadoplante også?

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg liker ikke smaken av avokado, så det frister ikke.

      Slett
  2. Jeg liker din sitronplante. Den er fin. Flotte bilder også:) Hvem sto bak kamera?

    SvarSlett
  3. Fine planter ja. Synes ellers at bloggen din er hele tiden bra, du skriver om mange interessante tema.

    SvarSlett

Hvem kan bli årets kommentator mon tro...