onsdag 22. mars 2017

Reparasjon på mobilen

Dette er fortsettelesfortellingen om mobilen jeg trodde var ganske udødelig. Den kom så i ustand etter normalt bruk. Jeg fikk så en ny.


Det viste seg av denne ikke ville lese SD kort. Jeg kontaktet selger og forklarte at SD kort ikke fungerte. Kortet fungerer på andre enheter ( f eks S2 og laptop), men fungerte ikke på min nye mobil, selv om jeg gikk tilbake til fabrikkinstillinger og forhåndsformaterte SD til fat32.

Det har nå gått relativt kort tid mellom jeg har sendt tilbake mobilen og fått den sendt tilbake igjen reparert. Ser ut som det ble skiftet en resistor.


Alle som kan tenke seg å designe en mobiltelefon, kan dra den lærdommen at det kan være vanskelig å gå fra velfungerende prototype til velfungerende masseproduksjon.

3 kommentarer:

  1. Oi oi oi. Vurderte å kjøpe meg en slik. Kanskje jeg burde styre unna?

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg liker at min telefon tåler mye, har plass for sd kort og har varmekamera. Om man får noe som ikke fungerer slik det skal, er det jo bare å levere tilbake.

      Det du skaffer deg bår i det minste tåle å falle i gulvet, og ha plass for sd kort. Om dette er mobilen for deg, må du vurdere selv.

      Slett
  2. NilsDenFraværende26. april 2017 kl. 19:25

    Robust mobil har blitt til rusten mobil? :/ Hva tenker gøkkeknappen om neste gang han skal investere i mobil?

    SvarSlett

Hvem kan bli årets kommentator mon tro...