fredag 3. april 2015

Geirknappens fredsforslag Israel, Vestbredden og Gaza

Per dags dato ser kartet over Israel slik ut:




Jeg kjenner ikke til forsøk på fredsforhandlinger, annet enn at de alltid har feilet. Desse forhandlingene har ikke blitt vist til offentligheten.

Knappebloggers forslag til fred lyder som følgende: Man blir enig om at vestbredden kan bli egen stat. Gazafår lov til å bli del av vestbredden dersom de avvikler Hamas millitært og lar seg adminastrivt styre av vestbredden.

Hvorfor foreslår jeg det slik? Når det oppstår konflikt i områdeter så er det ikke araberne på vestbredden starter krigen, men terroristgruppen Hamas på gaza. Disse terroristene ville foretrukket at området så slik ut:




Altså slik som Palestiana så ut før Israel ble skapt. Kanskje de eventuelt ønsker at det i stedet skal deles opp slik:





Men jeg holder meg til mitt opprinnelige utsagn, med det øverste kartet. Men hva er en slik løsning godt for, hvis Hamas ikke vil la seg styre av vestbredden? Jeg mener det er en god idee, fordi det blir mer synlig hvem som ønsker fred, og hvem som ikke gjør det.

Sivilbefolkningen i Gaza kan få tilbud om å bli statborgere i andre land, slik at Hamas kun styrer over et område hvor det ikke bor folk. Det blir snakk om en sivilbefolkning på 1 816 379 mennesker som kan bosette seg etter kvoter i for eksempel europeiske og nordamerikanske land. Ligende tiltak ville kanskje bli gjort på vegne av Danmark i den fjerne fremtid hvis havnivået stiger, slik at hele Danmark blir under hav nivå.

3 kommentarer:

  1. Geirknappens politiske blogg ! Har du noen planer om og gjøre noe jovialt i nærmeste framtid ? =) gjort noe gøy i påsken ?

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg brygget øl, og lagde middag til mor og far, men intet nytt egentlig.

      Slett
  2. War. What it isn't good for.

    SvarSlett

Hvem kan bli årets kommentator mon tro...