søndag 26. april 2015

Tangoweekend i Trondheim 24-26 April 2015


Maria Ines Bogado og Sebastian Jimenez tok turen innom practiaen på tirsdag denne uken. Jeg danset der med Maria. På torsdag trodde jeg at jeg skulle på en privatundervisningstime med de to, men krøll i systemet førte til at jeg ikke sto på deres liste. Jeg endte i stedet oppmed å sitte på kafe med de to en halvtimes tid den dagen. Maria skaffet meg kanelsnurr og peppermynte-te.

Privatundervisningstimen ble flyttet til neste dag, altså fredag klokken 12. De gjorde en vurdering av hva jeg burde fokusere på å øve på. Jeg fikk tips om en lang rekke øvelser for å holde riktig positur. De ønsket ellers å lære meg en mer fancy giros (fra spansk, uttales hiros).


Fra klokken 19.00 til 20.30 var det kurs på mellomnivå i ferdighetsnivå, etterfulgt av milonga fra 21.00 og utover kvelden. Jeg var med å hjelpe til som vert, og vi avsluttet til ca klokken 1.20.



Vidoen viser hva vi skulle lært fra leksjonen.


Jeg var med på kurs, enkelt nivå, fra klokken 11.00 til 12.30 på lørdagen. Jeg synes dette var det beste kurset, kanskje mest fordi Sebastian samhandlet mye med de som tok kurset. Vi sto samlet i sirkel rundt han, og de dyktigste mannlige tangodanserne i Trondheim stilte spørsmål ved hvordan hans bevegelser var mulig.

Det sitste kurset jeg tok fra jeg fra klokken 15.30- 1700 i mellomnivå tango vals. Jeg lærte egentlig bare ett trinn her, fordi jeg samhandlet mindre med instruktørene. Kanskje jeg også hadde nok å prossesere av informasjon før kurset, slik at mine forutsetninger for å lære mer her var redusert. Om jeg lærer alt fra dette kurset, vil antageligvis være avhengig av at jeg for hjelp av Stein-Erlend, eller Leo å forstå ved en practica senere.

Lørdags kveld var det såkalt grand milonga, altså at de to tilreisende instruktørene hadde oppvisning den kvelden. Jeg dro tidlig fordi jeg var sliten og trøtt.


En tanke til ungdommen


Jeg foreslår et alternativt tankemønster for russen i år, og det lyder som følgende: hva med en litt uvanlig feiring i år med tangodans tilsvarende videoen i dagens innlegg. Alkoholfritt og med miljøvennlig bakt kake, med miljøvennlig dyrket frukt, bær og grønnsak til servering. En feiring som virkelig vil sjokkere bestemor.


6 kommentarer:

  1. "de dyktigste mannlige tangodanserne i Trondheim stilte spørsmål ved hvordan hans bevegelser var mulig"

    "miljøvennlig bakt kake, med miljøvennlig dyrket frukt"

    gullkorn

    SvarSlett
  2. Fint å se nytt innlegg! Du er på vei til å bli en tango mester!

    SvarSlett
  3. Jeg foreslår at du tar deg en tur ned på marinen etter midnatt og hører om russen er interessert i ditt forslag ")

    SvarSlett
    Svar
    1. Antageligvis er det for vanskelig å overbevise russen til å velge annet adferdsmønster.

      Slett
  4. 1 mnd med tangodans på russen... faller neppe i god jord. når kommer du til neste tango-nivå da Geir?

    SvarSlett
    Svar
    1. Tango videomateriale av meg selv... Tja, vi får se hva tiden bringer.

      Slett

Hvem kan bli årets kommentator mon tro...