mandag 12. mai 2014

Turen til Kristiansand

Torsdag morgen, 8 mai, satt jeg meg på toget på vei til Kristiansand. Det var min far Trond som påspanderte meg turen. Selv tok han flyet. Faktisk var det kun jeg i hele familien som tok NSB dagtoget som transport. Kristian og Stine tok toget de også, men de tok i alle fall natt-toget. Da jeg var fremme i Kristiansand på kvelden påspanderte Sindre meg en hamburger. Hele dagen hadde gått med til billig transport av meg som biologisk masse.

Neste dag var jeg med Sindre på handletur. Jeg hjalp til med å hente varer til han: 3 sitroner og 3 poser potetgull. Etter hvert syntes jeg handleturen hadde tatt lang tid, og jeg ønsket å bli ferdig med den. Sindre hadde en siste ting i tankene før vi var ferdig, nemlig dass-luksus. Det falt meg inn å si at jeg rett og slett driter i dass-luksus.

Jeg tenkte i etterkant at jeg burde rydde opp i mitt ordforråd for å unngå misforståelse. Et mer riktig ordvalg ville være å si at mine eneste interesser når det gjelder dass-rull er at den lever opp til sin primære funksjon, nemlig at den tørker. På kvelden samme dag, satt vi som hadde ankommet Kristiansand, på veranda til Sindre der han bor. Vi spiste reker på loff med sitron og majones på.

På lørdagen kjørte Sindre meg og Trond til dyreparken. En dyrepark høres for min del ut som et sted der man kan plukke opp all verdens parasitter og sykdommer. Det mest minneverdige for meg var orangutangene og kardemommebyen. Dette var altså to forskjellige steder i dyreparken, altså ingen orangutanger i kardemommebyen, selv om det kanskje høres ut som en stilig ide. I kardemommebyen spanderte Trond på meg en bolle, mens jeg tok meg turen opp i tårnet.


Den hovedsaklige hensikten å dra til Kristiansand var delta i en barnedåp. Det var Sindres sønn William som skulle døpes. Denne dåpen fant sted søndag klokken 11.00. Det var middag, kake og kaffe i samme bygg etterpå. Jeg utnyttet denne tiden til å rådføre meg med Brage i gambling. Over tid har jeg utviklet meg som gambler. Opprinnelig hadde jeg satt inn 100 kroner for gambling. På på min gambling-konto hadde jeg 130 kroner. Altså jeg hadde tjent 30 kroner.

Min siste inntjening i gambling skyldes mye min rådføring med Brage. Det fungerte først slik: det som Brage foreslo som utfallet av en kamp, regnet jeg som en mulig fasit på hva som ikke ville skje. For eksempel dersom Brage tippet på uavgjort, burde jeg vurdere å tippe på ett av de to gjenværende mulige utfall, nemlig hjemmeseier eller borteseier.

Denne dagen foreslo Brage at Molde FK ville vinne over Strømsgodset. Jeg gjorde da vurderingen at etterhvert har vel Brage fått litt greie på tipping. Kanskje har han faktisk rett i dette tilfellet. Et alternativt tankemønster oppsto også for meg: Molde leder tippeligaen. Dersom jeg satser 3 kroner på at Molde vinner og tar 3 poeng, men at utfallet blir at de ikke vinner, så er det vinn vinn situasjon siden jeg ikke er særlig sympatisk for Molde. Det blir nesten som å betale 3 kroner for at de ikke tar 3 poeng, hvis de ikke vinner. Det er et ok utfall for meg.

Jeg de første 10 minuttene av denne fotballkampen på tv. Molde hadde kvalitet på spillet sitt. Jeg tenkte at det var helt usannsynlig at de ikke skulle vinne. Jeg forlot fotballkampen for å utforske det lokale tangomiljøet i Kristiansand. Sindre og Brage ble med meg. Gjennomsnittsalderen i denne tangoklubben var antageligvis høyere enn den i Trondheim, altså 35 år minst. Det er mulig Sindre fikk litt sansen for dans. Vi får vente å se. Da jeg sjekket resultater etter dansen, viste det seg at det hadde blitt uavgjort mellom Molde og Strømsgodset... Hele mandagen gikk med til transport av meg som biologisk masse tilbake til Trondheim. Men jeg er tilbake endelig.

6 kommentarer:

  1. NeitakkTilTogNils14. mai 2014 kl. 16:29

    Misunner deg ikke den togreisa. Hva var grunnen til at det ble tog på deg og ikke fly da. Prisen er vel omtrent lik

    SvarSlett
  2. Trond sa at han selv hadde tatt denne togturen uten noe problem. Sindre derimot sa at han selv også hadde tatt denne togturen, men at aldri igjen ville dette skje.

    SvarSlett
  3. Måtte le litt av det første avsnittet. er en relativ lang togtur det ja. hva gjør man ikke for å spare litt penger.

    Dass luksus er et slags dopapir sjønner jeg. Kvalitet på dopapir er nokk ikke det største problem i verden. Det skal siest at jeg ikke liker det dopapiret som er på min jobb. Det kjennes ut som sandpappir for min følsomme anus

    Nokk ett underholdende innlegg o-store knapp

    SvarSlett
  4. Grøss og gru altså...

    SvarSlett
  5. kos menerdu? tenk å få oppleve det Norske land!

    SvarSlett
  6. For en ekstrem avkastning på tippinga du har da. Hele 30%. Meget få investorer som klarer å oppnå slik vekst på sin investering. Keep it up.

    SvarSlett

Hvem kan bli årets kommentator mon tro...