søndag 18. mai 2014

Idrettsaktivitet i mai

Nils løper 10000 meter

 


Nils var litt sent ute i startskuddet.


Han holdt seg, til å begynne med, bakerst i sitt felt.


Likevel tok han etterhvert både yttersvingen...


...og innersvingen på enkelte deltagere.



I helhet løp han med en fantastisk innsats i 9999 meter. En slapp meter fant sted 17 mai 2014.


Kristian i skothyl-cup

 

18 mai foregikk det skothyl-cup i Olderdalen, Ranheim. Som tilskuere fikk jeg og Nils hørt litt lokale skothyl-gullkorn- vitser fra sidelinjen, sånn omtrent: "husk å sikt på hylla" og "ikke sikt på kråka". Første del av turneringen startet klokken 16.00. Omtrent 17.00 gikk jeg hjem for å ta en liten pause som tilskuer. Hjemme rakk jeg å skrive dette blogg-innlegget. Ifølge Harald ville turneringen avgjøres en gang  før klokken 20.00. Da er det på tide for meg nå å dra tilbake til Olderdalen for å se an tilstanden.

6 kommentarer:

  1. Fine bilder. Morsom vri å kalle skotthyll for skotthyl. ER jo en del hyling av gloser av ulikt kaliber som du påpeker.

    SvarSlett
  2. Jeg burde kanskje komme oftere som tilskuer til skotthyll for å for eksempel notere meg skotthyll ordvalg statistikk, eller gamble med penger på mulige vinnere.

    SvarSlett
  3. Neste gang kan vi satse noen kroner ja, Da tar det helt av vil jeg tru

    SvarSlett
  4. gratulerer Nils med godt resultat =) dette var imponerende

    SvarSlett
  5. Kan det tenkes at Nils vil forsvare den slappe meteren som fant sted?

    SvarSlett
  6. Det kan jeg godt.. Så på klokka da det var 100 meter igjen. Jeg måtte sette ny verdensrekord på 100m for å klare kravet på 32 blank. Da var det like greit å innse nederlaget først som sistog tusle i mål...

    SvarSlett

Hvem kan bli årets kommentator mon tro...