fredag 11. april 2014

Bloggeir musikk påskequiz

Denne uken tenkte jeg at jeg skulle lage en påske-quiz; gnikkende gnukkegurr-style. Jeg tenkte litt på hvor mange antall melodier som er maksimum antall, slik at bloggleser faktisk ønsker å se alt. Jeg kom frem til at det akkurat passe antall melodier er 5 stykk: hvis mine 4 kjernelesere klarer å tippe 1 hver, så blir det seier til alle sammen. Derfor en femte sang for å avgjøre.

Reglene er som følger: Den som i kommentarfeltet skriver inn riktig melodi, får ett poeng. Andre kan ikke få poeng dersom en annen tipper riktig først. Det betyr at det kan bli 5 poeng til en person, dersom personen er tidlig ute i første kommentar og tipper alt riktig før andre har rukket å reagere.

Løsningsforslag skrives slik:

Nr1: artist, låt
Nr2: artist, låt
Nr3: låt
Nr4: artist, låt
Nr5: artist, låt

Ok... Påskequizen er igang.

Nr1:
Nr2:

Nr3:
Nr4 og Nr5.

Lykke til.

11 kommentarer:

  1. Glimrende tiltak av gækkeknappen ! Her er mine forslag så langt. Blogger imponerer også med sine musikalske talenter...

    Nr1: M. Jackson, Heal the world
    Nr2: Boyzone, No Matter What
    nr3: hmmmmmm
    nr4: begravelseslåt uten at jeg kommer på hva den heter
    Nr5: ukjent !

    SvarSlett
  2. Nr 1 og 2 er riktig. Nå gjenstår å se om en annen blogg leser klarer å sanke poeng.

    SvarSlett
  3. nr 4 var Air.
    heftig musikk du spiller mister knapp

    SvarSlett
  4. Nr 4: johan Sebastian Bach, Air
    Korrekt svar.

    SvarSlett
  5. Ser ut som om treghet er med de knappeblogg lesere som ikke er Nils eller Brage.

    SvarSlett
  6. Det var ikke så lett å gjette, O-store knappeblogger !

    SvarSlett
  7. Mycket utfordrende indeed. Ipaden din la jeg i kjelleren på pianostolen Gøkky

    SvarSlett
  8. Tricky indeed ! Ipaden ligger på pianostolen i kjellern Gøkky

    SvarSlett
  9. Påsken er over, og jeg erklærer Nils som vinner av quizen. Bloggeir takker forøvrig Nils for å ha fikset Ipaden.

    SvarSlett
  10. Eg er beæret o`hellige blogger! Inga årsak du..

    SvarSlett
  11. Vennligst skru på telefonen Geir..

    SvarSlett

Hvem kan bli årets kommentator mon tro...