lørdag 23. februar 2013

Xubuntu 12.04 er fint. En skjeggete meg.

Xubuntu 12.04 Linux OS

Tidligere hadde jeg Ubuntu 10.04. Jeg spekulerte litt angående hva som kunne passe meg utpå høsten. Slik ser xubuntu 12.04 ut, etter at jeg har tilpasset paneler og vindus-utseende litt:




Med litt programmer åpne ser det slik ut:



Legg gjerne merke til at det står at steam er tilgjengelig. Jeg installerte denne men den fungerte ikke. Sannsynligvis en bug. Min laptop er uansett 6 år gammel, og ikke egnet for spill. Etter å ha sett hvordan tekniske ting har utviklet seg over 4 år innenfor linux, har jeg funnet ut at jeg aldri vil anbefale tekniske løsninger til andre. Da tenker jeg spesielt på hvordan ubuntu 9.04 forandret seg til å se ut som ubuntu 12.04 (et desktop mer designet for å fungere på mobiltelefoner, youtube link).


En skjeggete meg

Det er ikke så utrolig mye som skjer i min hverdag. Jeg har gjennomført et par testintervju på to Sintef ansatte, og det mest opplagte jeg har oppdaget ved å gjennomføre dette er at: trivsel er ekstremt individuelt. Jeg føler forresten at jeg absolutt burde testintervjue flere, grunnet dette.

På fritiden skjer det gjerne at jeg går for civ 5 som avveksling fra forskning på trivsel. Jeg vil forsvare data-spilling litt: et spill som civ kan appellere til refleksjon på jordklodens utvikling. At Muslimene under Harun al-Rashid på 700 og 800-tallet etter dato, var etter noens formening jordens mest teknisk avanserte samfunn. Og at intern splid og maktbruk, har siden gjort at mange har fått det inntrykk en lang rekke muslimske land ligger langt bakpå når det gjelder teknologisk utvikling.

Dette gjelder ikke alle muslimske land, tror jeg. For eksempel tror jeg De forente Arabiske emirater har noe kulturell og vitenskaplig utvikling sterkere enn  andre muslimske land, ettersom det blant annet har vært satset på utvikling av humanoide roboter der. (link til video arabisk humanoid)




Det jeg egentlig hadde tenkt å fortelle er at det skjer ikke omtrent stort annet enn at skjegget vokser. Og at jeg tok til fornuft og barberte meg i ansiktet.



Nå har jeg i alle fall testet ut hvordan jeg ser ut med skjegg. Jeg tror det kanskje er like greit å være skjeggløs.

5 kommentarer:

  1. Trivsel er å se resultat før og etter barbering. Uavhengig kroppsområde. Trivsel kan også være å la håret gro mon tro.

    SvarSlett
  2. Hvordan går det med utviklingen av ditt gaselletalent?

    SvarSlett
  3. Synes du så flott ut med sjegg. Mange artige blogginnlegg som har kommet i det siste. Har vært på gran canaria i snart 14 dager nå. så har ikke fått fulgt så mye med. Likte godt pante eksprimetet ditt =)

    SvarSlett
  4. Jaja... Nå er man i full gang med å legge inn sitt kandidatur til årets.

    Det skjedde forresten i dag at en foreleser spurte om de tilstedeværende hadde en blogg, men jeg valgte å holde tyst.

    Når det gjelder løpsgaselle så er jeg nok like fjernt fra å være dette nå, som det jeg var fra å være det i fjord høst.

    SvarSlett

Hvem kan bli årets kommentator mon tro...