torsdag 14. februar 2013

Trivsel

Bloggleser tenker kanskje: " Er det ikke mer innhold på bloggen, enn en rekke bilder av tomme aluminiumsbokser?". Ja, jeg må innrømme at dette virker litt tamt. Utover våren har jeg til hensikt å skrive en oppgave om trivsel. Jeg kom nylig til å tenke på at det ville være ganske ironisk dersom min egen trivsel skulle svikte, idet jeg prøver å forske på trivsel.

Jeg føler at til tross for at jeg har lest litt bøker om det jeg mener kan være relevant for en slik oppgave, føler jeg  per dags dato, at jeg ikke strekker helt til,  og at jeg på en måte mangler evner til å forstå trivsel. Hadde jeg forstått trivsel, så hadde jeg muligens visst hvordan jeg vedlikeholder egen trivsel. Det er jeg ikke i stand til.

Jeg har i det siste tenkt på at jungelen i Amazonas blir fortsatt gravis fjernet og brent ned. De som bor i regionen har kanskje vanskelig for å tenke at det kunne være fint å la jungelen være urørt. Dessuten... hva er egentlig dette tøyset om klimakvoter? At man kan kjøpe tillatelse til forurensning? Jeg er skeptisk til slik tenkning.

Jeg har også tenkt på at handlinger til typisk kristne religiøse kanskje blir mot sin hensikt, dersom hensikt er å frembringe det gode. En religiøs person kom og snakket til meg her om dagen, han sa omtrent (med afrikansk dialekt): "Jesus var på jorden og kom til gud, og så har jeg bedt for deg slik at Jesus sender hellige ånd til deg og bra ting skal skje deg, og du vil ikke tenke negative tanker". Jeg oppførte meg høflig i det han pratet til meg, men i etterkant av samtalen begynte jeg å tenke: for et svada.

Jeg holder fortsatt på med tango forresten. Hva er det som gjør at jeg fortsatt driver med dette? Det er jeg faktisk litt usikker på. Kanskje tango kan være slags underholdning for en kvinne. Altså, jeg har begrenset innsikt hva som er til underholdning. Jeg synes kanal 5 (dame kanalen på tv) ikke er noe for meg. Filmen titanic: kjedelig. Justin Bieber: altfor overvurdert. Det er kanskje usannsynlig at tango kan være til underholdning. Dessuten må jeg innrømme at det begynner å bli litt kjedelig. I tillegg til å innrømme at mitt ferdighetsnivå i denne dansen føles som det er helt tilfeldig fra gang til gang.

For å komme tilbake til tema: Jeg vet ikke hvordan trivsel skal opprettholdes. Det er ikke så mye mer å si om dette.




2 kommentarer:

  1. DårligsøvnmønsterNils16. februar 2013 kl. 03:58

    Trivsel er å våkne opp kl 3 om natta og ta seg en prille, for så å se en film med et varmt rundstykke med hjemmelaget syltetøy, for deretter og sovne igjen.. Jeg er så absolutt i ferd med å begi meg inn på det sistnevnte..

    SvarSlett

Hvem kan bli årets kommentator mon tro...