lørdag 17. april 2010

Geir spilte Final Fantasy XIII

Da jeg våknet i dag, tenkte jeg at jeg måtte finne på noe slik at jeg ikke smuldret av kjedsomhet. Derfor fant jeg ut at jeg skulle skaffe et playstation 3 spill. Ifølge min erfaring er det vanligvis enklest å skaffe billige spill via nett, men som sagt hadde jeg ikke tålmodighet. Jeg tok bussen mot byen og så i spillforretninger og fant ut at jeg skulle kjøpe Final Fantasy XIII. Jeg hadde ikke spilt noen spill i den serien siden final fantasy VII ca 1997, og tenkte at den spillserien på ps3, 13 år senere, hørtes brukbart ut. Men... hadde de hatt Splinter Cell: conviction i butikken, så hadde jeg sannsynligvis heller skaffet det.

Hvordan er FF XIII ifølge Geir? Ok... Grafikken er ganske bra, og det er fint, men jeg synes spillet blir for enkelt, ingen utfordring, for få valgmuligheter, litt hjernedød. Personlighetene i spillet er ifølge meg også ganske teite (spesielt ei jente man må styre, som er fremstilt som søt og dum og hun tror hun kan manipulere en gutt... huff). Spillet har nesten kun en romanse tematikk. Jeg tror på grunn av alle disse tingene, at spillet er rettet mot jenter, for jeg tror jenter foretrekker spill som ikke er så vanskelig, men likevel ser pent ut og ikke minst har en romanse tematikk. Fint for jenter om det er slik, men meg... jeg gidder ikke spille det mer på en stund (allerede).

6 kommentarer:

  1. Jeg kom til å tenke på noe opplagt... Spliner Cell conviction kommer først bare på xbox360, og mye senere på ps3. Det hadde derfor ikke vært aktuelt å skaffe nå uansett. Det samme gjelder Mass Effect 2.

    (Ps! Ps3 er bedre enn Xbox360.)

    SvarSlett
  2. ingenting slår ff VII

    SvarSlett
  3. JA, jeg så litt på gameplay fra FF Xiii på youtube, og det så kjeeeeeeeeedelig ut. Så til og med ut som om det var dårligere enn ff vii... Du burde tatt en titt på youtube og sjekket ut gameplay før du kjøpte? eh hehe

    SvarSlett
  4. Faktisk synes jeg VII mer underholdende. XIII har ikke limit break, noe som var omtrent det kuleste i VII. Kampstyrings systemet er teit, man får bare styre en person, og man må velge hva slags rolle de skal ha, ikke hva slags magi de skal bruke.

    Hva slags spill kan jeg finne på å skaffe? Ikke god of War3 eller bioshock2 for det har jo krille allerede skaffet. Kanskje jeg bare skulle trent Qwankido i stedet, prøve å ta igjen stormesteren i frankrike som kan sloss med 116 våpen.

    SvarSlett
  5. Høre ut som en fornuftig plan det der. Trene bank i do til du blit mester.
    Kanskje du kommer en tur på besøk en gang det passer bra?

    SvarSlett
  6. Fin plan, ja. (av og til er jeg litt kløne med å legge merke til kommenterer)

    SvarSlett

Hvem kan bli årets kommentator mon tro...