lørdag 13. mai 2017

Hva inspirerer deg?


Hva inspirerer deg, Nils?




Nils: " Et par i ess, når jeg spiller poker. Et godt løp. En god campingplass. Det kan være jeg blir inspirert at et konge-par i poker av og til også."

Bloggeir om noe som ikke inspirerer


Når det blir slik i en tangoklubb at alle skal ha, men ingen skal gi, så kan det bli noe demotiverende på forsøke å koordinere den frivillighet som klubben er avhengig av. Det å åpne og låse tangolokalet som skal brukes, er en av de oppgaver medlemmer i klubben ikke ønsker å ta på seg. På tirsdagen advarte jeg klubbens medlemmer om at det var høy risiko for at fredagens milonga kunne bli avlyst, hvis ingen tok på seg dette ansvaret.

Over 20 medlemmer ble spurt muntlig. De 3 siste ukene har jeg selv tatt på meg oppgaver for klubben fordi jeg ikke har funnet noen som kan ta på seg frivillige oppgaver. Jeg fikk ikke muligheten til å se returoppgjøret mellom Monaco og Real fordi jeg måtte dra til practica for å forsøke å fordele  svært enkle ansvarsoppgaver. Det ente opp med at jeg kansellerte denne ukes milonga på grunn av manglende vert og DJ.

Selv om det finnes noen få individer i klubben som bidrar svært mye (f eks den fantastiske Berit M), kan det være jeg vil ende opp med å bli lei av å være practica og milonga-ansvarlig, fordi det ikke finnes nok mennesker i klubben med anstendig ansvars-sans.

Hvis jeg observerte en høy frekvens av velmenende og velfungerende handlinger på vegne av fellesskapet, gjort av svært mange individer, så tror jeg det kunne inspirert meg. Samfunn der det å ikke bidra positivt er så sjeldent at det kan anses som avviker-adferd > Samfunn den et der hvor det å ikke bidra positivt er så vanlig at det å bidra blir ansett som avviker-adferd. Det er vel summen av valgene til alle mennesker som mest avgjør hva som er klodens realitet i et slikt spørsmål?

Hva inspirerer deg, Teodor?



Teordor: "Du inspirerer meg"

Jeg spurte ikke om han visste betydningen av ordet "inspirere".


Jeg noterer meg ellers at Teodors fikk en god idee om å bruke en trapp som et spisebord.



 Hvilken hårsveis inspirerer Nils mest?



Nils med Geir-hårsveis?


Nils med Elvis-hårsveis?


Nils med Bernie Sanders-hårsveis?

Bildene er lagd med (dataprogrammene) GIMP 2.8.16 og KolourPaint 4.14.16. Skriv gjerne i kommentatorfeltet hva du likte best.

5 kommentarer:

  1. straight flush over fire like kan også inspirere meg. Hva angår hårsveis så inspirerer Sanders sin meg mest. Tangomiljøet i denne by later å være grusomt tungtrådd og lite givende. Måtte gøkkegurkens innsats gi miljøet ny giv!

    SvarSlett
    Svar
    1. Deg med Keith Flint (prodigy) sin grønne hårsveis, hadde du kanskje fått noen problemer i dagliglivet...

      Slett
  2. Jeg tror jeg de siste ukene har lagd langt flere innlegg enn hva mine faste lesere rekker å lese. Tror derfor det er på tide å roe ned antall innlegg per måned. Jeg har ikke planlagt noe innlegg for uke 20.

    SvarSlett
  3. sjønner godt at du ikke fikk se retur oppgjøret mellom monacco og real. da real spilte mot athletico og monacco mot juventus. synes nille kledde guggehår godt. vi får investere i hårvekstmiddel til nille i julegave.

    SvarSlett
  4. Synes geir-hårsveis var en innertier.. tupè next?

    SvarSlett

Hvem kan bli årets kommentator mon tro...