søndag 19. juni 2016

Fotballturneringer sommer 2016


Om euro 2016 har jeg to spådommer. Nummer 1:




England kommer til ikke til å vinne turneringen. Lag som Spania, Frankrike, Italia og Tyskland fremstår som sterkere lag. Typisk England er å bli utslått av Italia.

Nummer 2:




C Ronaldo som mange påstår som "verdens beste spiller" kommer ikke til å vinne noen som helst premie.


Jeg kan ellers meddele at jeg til nå ikke har tippet på en eneste kamp hittil, og at jeg har sett ganske få kamper. Nevnte lag som for meg fremstår som sterke, gir for dårlig odds i gambling, og kamper ellers er altfor jevne. 8 kamper har endt uavgjort. 16 kamper har endt med seier til en part. Jeg hadde mest sannsynligvis gått i 0 dersom jeg hadde gamblet.




Gruppe F
Uventet at Island er ubeseiret etter 2 kamper, (altså bedre enn det Norske fotball-landslaget). Det er også uventet at Portugal står uten seiere etter 2 kamper. 3 av 4 kamper uavgjort. Østeriket foreløbig sist. Det ser ellers ut som om Ungarn kommer til å gå videre til sluttspill.

Ungarn 4
Island 2
Portugal 2
Østerrike 1

Siste gs kamper: Island (1,76) - Østerrike (1,3) / Ungarn (3,35) -Portugal (1,04)



Odds i parantes antyder gitt odds for overlapsbets



Gruppe E

Italia er gruppeleder med 2 seire, 0 mål imot, og forutsigbart gode, det selv om enkelte folk tilsynelatende tror at Maldini fortsatt spiller der. Italia kan komme langt med sin nasjonale kultur for forsvarsspill. Det ser ellers ut som om Belgia blir nr 2 og at Sverige og Irland ryker

Italia 6
Belgia 3
Irland 1
Sverige 1

Siste gs kamper Italia (1,4) -Irland (1,6) / Sverige (2) -Belgia (1,2)

Gruppe D

Spania er forutsigbart gode med 2 seire og 0 mål imot. Ser ellers ut som om det blir jevnt mellom Tsjekkia og Kroatia og at Tyrkia ryker med kun tap.

Spania 6
Kroatia 4
Tsjekkia 1
Tyrkia 0

Siste gs kamper: Kroatia (1,8 ) -Spania ( 1,2) / Tsjekkia (1,4) - Tyrkia (1,6)

Gruppe C

Her ser det ut som om Tyskland og Polen går videre. Nord-Irland kan gå videre hvis de slår Tyskland i siste kamp. Unibet gir en odds på 13 for at noe sånt kan skje og 1.04 på overlapsbet i favør Tyskland. Ukraina er utslått med kun tap: 0 mål og 4 imot.

Tyskland 4
Polen 4
Nord-Irland 3
Ukraina 0

Siste gs kamper: Nord-Irland (ca 13) - Tyskland (ca 1.04) /  Ukraina (1,9) - Polen (1,26)


Gruppe B

Jevn gruppe.

England 4
Wales 3
Slovakia 3
Russland 1

Siste gs kamper: Russland (ca 0,4) - Wales (ca 0,6) / Slovakia (ca 2,12) -England (ca 1,16)


Gruppe A

Frankrie er videre, Albania er ute. Ser ellers ut som om Sveits går videre og at Romania ryker.


Frankrike 6
Sveits 4
Romania 1
Albania 0

Siste gs kamper (går i dag): Romania (1,3)- Albania (1,8) / Sveits (2) - Frankrike (1,13)


Siden jeg ikke har gamblet ennå, tar jeg gjerne imot tips fra bloggleser.


Idee til forballkamp


Jeg har ikke sett en eneste 2016 Copa America kamp, men antar likevel at enten Argentina eller Chile vinner. Brazil ble utslått i gruppespillet.

Kankje det kunne vært interessant å sette opp et Europeisk lag mot et Sør-Amerikansk lag. Omtrent noe slikt:



Av en eller annen grunn mange skader på det Sør-Amerikanske laget (Costa, Navas, Suarez).

Edit (19 Jun 2016) : Glemte Neymar og mange andre solide fotballnavn fra Sør-Amerika av en eller annen grunn. Usæriøst av Brazil å ikke brukte han, når han ikke var skadet. Det virker som om Barcelona krevde at han enten var med på copa america eller OL.


4 kommentarer:

  1. Jeg hadde ikke fått med meg godt nok nye regler når jeg skrev dette innlegget. Før var det kun 2 lag fra hver gruppe som gikk videre. I dette mesterskapet er det 3 lag som går videre.

    SvarSlett
  2. Ok tippet... grei analyse.. men hvem vinner?

    SvarSlett
  3. Ok tippet... grei analyse.. men hvem vinner?

    SvarSlett
    Svar
    1. Ser ut som om det blir Tyskland eller Frankrike. Ikke umulig at Wales vinner.

      Slett

Hvem kan bli årets kommentator mon tro...