torsdag 12. november 2015

Nok en ulogisk handletur


Kristian, Teodor og jeg tro til Sverige for grensehandel. Vi spleiset på noen brus-bokser.


Jeg kjøpte ellers 15 par sokker og en Nisse.


Siden slikt kjøp fremstår rimelig ulogisk skal jeg forsøke å forklare meg selv. Jeg var mest med på turen for sosialt samvær. Da jeg kom til butikken var det for meg logisk å i alle fall kjøpe noe. Butikken solgte sokker, som jeg kom til å tenke på at jeg hadde bruk for. Jeg har ennå ikke funnet et par sokker som tåler en million vask og hardt bruk uten å bli utslitt.

Nissen ende jeg opp med å kjøpe da jeg lot Teodor vandre rundt i butikken helt til han fant nissen, og jeg tenkte at det  kunne være interessant å se hvor lenge Teodor kan leke med en slik nisse, før han finner ut at den kan spises.

Bloggen er forøvrig ellers kjent for mine ulogiske handleturer ( se blogginnlegg vår 2013). Hverken jeg eller Kristian kjøpte øl, da vi driver med eget ølbrygg, og vi opplever at det på mange måter fungerer bedre enn å kjøpe ferdiglagd øl. Når det gjelder kjøp av godteri har jeg funnet ut at det er mest logisk å kjøpe godteriet direkte fra fabrikkutsalget til den lokale sjokoladefabrikken i Trondheim, altså Nidar. Teodor ble lei av å kjøre bil etter en stund. Likevel en relativ grei tur.


5 kommentarer:

  1. Komisk kos med svenskehandel ! Er vel stort sett kun snus nå for tiden som gjør slike turer lønnsomme..

    SvarSlett
  2. Forfriskende med noen nye matvarer og en liten kjøretur. Hyggelig med selskap fra gækk!

    SvarSlett

Hvem kan bli årets kommentator mon tro...