lørdag 7. juni 2014

En kul helg

Fredag formiddag kom Brage på besøk. Etter hvert var det på tide å grille. Brage laget seg hjemmelaget burger. Han ba meg hjelpe til med å hente litt salat. Da jeg hadde gjort dette sa han: "Hent noen opphakkede tomater". Da jeg hadde gjort dette sa han: "Hent noe opphakket løk". Det ble mye frem og tilbake. Mer effektivt kunne Brage sagt: "Hent opphakket salat, tomat og løk".


Eventuelt kunne jeg vært mer initiativrik. I fremtidig salatkommandering kommer kanskje hele kommandoen i en setning. Det er i allefall ikke nødvendig for meg å være mer intitiativrik hvis kommandoen var fullstendig. Da vi var ferdig med å grille hev vi oss i bilen for å gjøre en test-fisketur fra båt.



Brage pumpet opp båten.


 Før alle hadde satt seg i båten hadde det kommet en påstand. Den kom fra Nils og lød som følgende: "Det blir ikke regn"


Senere da det helt klart hadde falt regndråper på min og Nils sin jakke, kom det en ytterligere påstand fra Nils: "Regn regnes ikke som regn dersom det er lokalt". Jeg hørte også en reaksjonspåstand fra Kristian som lød: "inntak av kalorier er ikke det så lenge ingen ser det". Denne test-fisketuren endte med at Kristian fikk en fisk på kroken. Nils derimot fikk til stadighet gress på kroken. Forøvig ingenting spesielt med denne turen annet enn at ifølge ryktet så har nå Nils ikke fått en fisk på to år.



Senere på kvelden dro jeg for å holde på med tango. Også neste dag drev jeg med tango og da i Trondheims gater, med da for å reklamere for klubben. Det var flere som danset der, og opptil 5 par på dansegulvet samtidig. Jeg danset også på denne matten etter hvert. På bildet er en veteran i tangoklubben: 75 år. Jeg også skal danse tango når jeg blir 75 år, tror jeg.


Til sist kan jeg nevne at jeg var usikker på om at den siste tidens hendelser var nok til å lage et innlegg om det. Jeg gikk likevel for å lage innlegg etter litt rådgivning eller kanskje mest overtalelese fra Brage. Hvis jeg har skjønt Brage rett, kan jeg forøvrig meddele at det dessverre er å forvente at det ikke kommer innlegg på Brageknappens blogg i tiden fremover.

5 kommentarer:

  1. Må si du er kjedlig i fantasien når det gjelder tilbehør til hamburger, hehe.
    Nokk ett underholdende innlegg. selv om det bærer preg av at jeg har diktert hva du skal skrive om.

    Blir neppe noe på brageknappen, men tror det holder med en knappeblogger i familien =)

    SvarSlett
  2. HAHAHAHAHAHAHAHHAHA

    SvarSlett
  3. Det kunne vært greit om Nils beskrev hvordan han opplevde innlegget avsnitt for avsnitt. Nils vet hva som kommer mens han leser det, men hvordan føles det?

    SvarSlett
  4. Vel jeg kan vel si så mye at jeg trakk veldig på smilebåndet fra første setning. Og jeg ser at mine utsagn innimellom er ekstremt absurde og komiske, Hva angår skriveri om tango så var det første jeg tenkte at du er modig og at jeg skulle hatt mye penger for å danset tango midt i byen på et sjakkbrettlignende "dansegulv". Hadde heller basehoppet fra tårnet på Tyholt..

    SvarSlett
  5. Hi hi. For et trivelig blogginnlegg

    SvarSlett

Hvem kan bli årets kommentator mon tro...