lørdag 8. mars 2014

En gnirstrende flott tango-fredagkveld med meg, Nils, Brage og Kristian

Som man kan se i de mest nylige blogg-innlegg, så her jeg forsøkt å få med meg Nils som tilskuer for milonga (tango) en fredags kveld. Nils som antageligvis kan klassifiseres som tango skeptiker, påpekte nødvendige betingelser for at han skulle bli med, nemlig at Kristian/Brage ble med. Brage kom til Trondheim fra Bodø på fredag formiddag, og han var uten tvil med. Så var det bare å spørre Kristian.

For Kristian var svaret kanskje. Dette svaret forble stående da klokken var over 8 og det var uklart for Nils hvem "vi som drar"  er. Jeg tolket først at Kristian var enig i at bruken av ordet "kanskje" var upraktisk å bruke i situasjonen, ettersom jeg hadde til hensikt å møte opp til milongaen i 21.00-tiden. Det skjedde så at Kristian etter hvert kom med det som kan sies å være et mer forpliktende svar: han ønsket å dra klokken 21 til milongaen.

Nils hadde forøvrig hatt en travel dag. Han kom hjem ca klokken 20.00 etter å ha trent i pissregn. Han skulle så spise middag hos sin mor etterpå. Nils var likevel med på å dra klokken 21.15 selv om det ble en hektisk dag. Vi tok bil, og Kristian kjørte. Milongaen hadde den klassiske stemningen med dempet belysning og brennende stearinlys. Til å begynne med tenkte jeg at oppmøtet kom til å være usedvanlig lavt da klokken var ca 22.15, med det tok seg opp med flere oppmøtende etter hvert likevel.

Det var ingen av mine tango-gjester som benyttet muligheten til å forsøke å samle opp noe tangomateriale i form av video eller bilder. Når det forøvrig gjelder spørmålet om mine gjester ble inspirert til å drive med tango, så tror jeg svaret er: Nei. Nils hadde kanskje begynt med tango hvis han ble betalt for å drive med det. Kravet ville antagelig være mer enn minstelønn-betaling.


Video over viser hvordan Kristians høyre ringfinger og pekefinger ble inspirert til å danse med hans venstre ringfinger og pekefinger i løpet av kvelden. Video er en re-simulering som ble lagd i dag. Vi dro hjem ca 23.20. Jeg skulle mene at kvelden var en kulturell berikelse for mine gjester. Jeg satser på at vi hadde det fint.


4 kommentarer:

  1. Må si det var en gnistrenede flott kveld. Det kunne gjort seg med et par pils før tangoen dog =)

    SvarSlett
  2. PutinDanserIkkeTangoNils9. mars 2014 kl. 14:05

    Smilte meg gjennom hele blogginnlegget. Meget humoristisk samt flott fingertango! Virker som tangomennesker er ganske greie å ha med å gjøre. Sånn sett så håper jeg folk alla Putin og Kim Jong sporenstraks melder seg på tangokurs. Verden hadde kanskje blitt tryggere med tango

    SvarSlett
  3. Så fint at alle mine gjester ble fornøyd. Vit at hvis dere skulle få lyst til å bli med som gjester igjen, så er den muligheten åpen.

    SvarSlett

Hvem kan bli årets kommentator mon tro...