mandag 24. mars 2014

Da bloggeir skulle skrive et nytt innlegg

... Og så var det på tide å skrive nytt blogg innlegg tenkte jeg, men laderen til laptoppen sviktet. Jeg begynte å ta i bruk en reserve teknisk enhet som jeg hadde fått i gave og som jeg vanligvis kun brukte til skype; en ipad.
Jeg begynte å teste hva slags applikasjoner som fantes til ipaden, og fant ut at for en del applikasjoner trengte jeg nye
ste versjon av ios. Jeg hadde versjon 5. Nyeste versjon er 7. Det viste seg at versjon 7 var lastet ned allerede uten at jeg visste det. Jeg valgte å trykke på oppdater. Jeg var ikke klar over prosessen ville kreve at jeg  måtte koble meg til iTunes. Jeg tolket da at jeg måtte koble ipaden til en data som hadde iTunes på seg. Dette fikk jeg så gjort på en lånt pc. Det viste seg så at ingenting skjedde da jeg koblet ipaden til pc med iTunes. Jeg gav så opp på hele ipaden og gjorde meg den tanken at at selskapet Apple er elendig på kommunikasjon og  har bakvendte og tilbakestående tekniske løsninger.


Dagens blogginnlegg er blitt skrevet en android os mobil telefon.  Det er litt knot å skrive blogginnlegg på en mobil.  Jeg klarer ikke å se hvordan jeg for eksempel skal flytte et bilde langs teksten. En fordel med Android fremfor ios er at det ikke auto korrigerer rett skrevet til feil skrevet, slik som ios gjør.


 I fremtiden blir kanskje blogg innlegg skrevet på klokker. Jeg bør vel skaffe meg ny lader til laptoppen snarest.



























6 kommentarer:

  1. En bra erfaring å ha. Man blir tvunget til nye løsninger utenom det vanlige.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg erfarte nettopp at svar knappen er farlig nær slett knappen når man trykker på en mobil og sitter i en buss som rister.

      Nå blir det kanskje ikke noe testing av heartstone på ios likevel.

      Hvis noen av mine lesere ønsker å teste ut hva som kan gjøres med min pad i dens nåværende tilstand, f eks flashe den, så er det bare å spørre.

      Slett
  2. Jeg krysser fingrene for at dette ikke blir noen klokkeblogg. Jeg stiller gjerne opp med blogger på en Ipad flashesession når det måtte passé..

    SvarSlett
  3. Don't throw it, flash it!

    SvarSlett
  4. UfyseligSøvnmønsterNils27. mars 2014 kl. 21:41

    zu morgen. Du får sette deg litt inn I det sålenge mr bloggy

    SvarSlett

Hvem kan bli årets kommentator mon tro...