onsdag 16. oktober 2013

Mye godteri

Jeg sitter i stuen sammen med min far og ser på at Erna får ta statsministerboligen. Min far Trond har nylig blitt operert på ett øye grunnet for høyt trykk på det. Ordre fra legen er at han må slappe av og han må derfor ta en pause fra jobben. Jeg har fyrt i ovnen slik at Trond kan sitte foran ovnen og kose seg grunnet ovnsvarme og ikke Erna som statsminister. Jeg ser også at Siv fra Frp blir fin finansminister. Noen tror kanskje Siv vil styre jobben ved å snurre et pengebruk- lykkehjul. Det tror ikke jeg. Børge Brende som utenriksminister tror jeg kan fungere bra.

Det mest minneverdige som har skjedd den siste tiden er at Nils fikk latterkrampe da vi spilte et bordspill som het kokkelimonke. Nils hadde gått i sin egen "hjembrygg av øl" felle, som gikk utover hans evne til å spille spillet. Spørsmålet som vi skulle finne juksesvar på dreide seg om handlingen til en gammel filmtittel. Hverken jeg eller Kristian gjorde noe forsøk på å lage troverdige svar. Nå husker jeg ikke svaret som Nils leste opp. Han holdte papirlappen han leste på opp foran seg og ikke skjult. Ordene han prøvde å uttrykke dreide seg om en såkalt Arne Belinda som hadde drevet med en aktivitet som gav en befriende følelse.

Ellers synes jeg det var en smule minneverdig hvilke konsekvenser det fikk for meg og Kristian da vi var på rema 1000 og det var billig smågodt. Bilde under viser en rimelig full godteri-skål som er ganske stor. Likevel var den ikke stor nok for alt godteriet Kristian hadde kjøpt.


I dag baker jeg brød. Kan denne deigen gi et utmerket brød mon tro?


7 kommentarer:

  1. God bedring til Trond! At det er morsomt med kokkelimonke, hjembrygg og mangel på briller er det liten tvil om..Synes blogger også lo godt innimellom. Arne Belinda var forøvrig mitt russenavn, men det nevnte jeg kanskje..Ellers synses jeg din brøddeig ser utmerket ut,smaksprøve tas gjerne i mot !

    SvarSlett
  2. Utspekulert smågodt-taktikk fra rema. 69 kr en lørdag og nesten dobbelt så dyrt neste lørdag! Juppsa.

    SvarSlett
    Svar
    1. 128 kr kilo nå, om jeg husker riktig

      Slett
  3. Vil bare nevne at det nå er mulig å stemme på årets bloggkommentator. Kun skrivebordsversjon (desktop version) vil fungere

    SvarSlett
  4. Jeg må innrømme... jeg stemte på meg selv =)

    SvarSlett

Hvem kan bli årets kommentator mon tro...