søndag 19. mai 2013

Vårtelttur med gjengen




Lørdag dro jeg, Nils, Kristian, Roger, og Rogers sønn på tur i Steintjønna i nærheten av Jonsvannet, Trondheim. Nils var den eneste som ankom med skumgummimadrass:


Og la så ting til rette for seg selv:


Kristian vurderte å gå for en enkel hengekøye løsning.


Jeg la en jerven duk på bakken, og så meg fornøyd med det.


Det skulle vise seg at det ble kun meg som gikk for er slik løsning, mens resten gikk for telt.


Kristian, Nils og Roger benyttet en del tid på å fiske, mens jeg lå på jervenduken og sanset naturens inntrykk i form av en bekk i det fjerne, to-tre ulike fuglekvirtrelyder, planter, furutrær og en blå himmel med noen få skyer på. Vi ble ikke plaget av noen insekter.

Etter hvert var det tid for å lage seg mat. Alle bortsett fra Nils hadde med seg sitt eget stormkjøkken. Jeg spiste hamburger, pølse og ostesmørbrød i løpet av kvelden, og lyttet forøvrig på musikk som Nils og Kristian hadde på mobilen. Musikken ble spilt av på en høytaler som tok tråløst blåtann signal fra mobilene.

Jeg sa at omtrent all musikk er greit for meg, så lenge det ikke blir å spille de samme sangene om og om igjen. Variasjon i musikk ble i likevell ikke som jeg håpet på. Nils spilte Daft Punk musikk over og over, og klarte aldri å holde styr på hvor mange ganger han hadde spilt den samme musikken. Noe fele-tekno opplegg som Nils kalte for dubstep, ble også spilt utallige ganger. Jeg innså med meg selv, at jeg kanskje var noe kravstor da jeg forventet en variasjon i musikken.

Roger presterte å få en fisk på kroken om kvelden, og delte da en aldri så liten smakeprøve for alle sammen. Det var en passe liten ørretfisk som var rød i fisken. Til slutt...

Alle slo opp telt, utenom Geir
som slo leir i et kamuflasjereir




5 kommentarer:

  1. IngenStorFiskerNils19. mai 2013 kl. 21:01

    Hoho, skal si blogger er kjapt ute for tia ! Fin tur med et noe begrenset musikkutvalg..Bloggleser vil forsøke å forbedre seg til neste gang.. Forøvrig en hyggelig tur med en hyggelig gjeng. PS: Håper vi slipper å klatre for å komme oss frem neste gang. Jeg vil også legge madrassen igjen hjemme trur jeg..

    SvarSlett
  2. Bra tur. Trekker litt for lite variert musikk og egentlig ganske dødt vann. Langgrunt. Må finne mer variert mat på tur?

    SvarSlett
  3. Kanskje det er mulig å finne tak i et alternativ av madrass som er like behagelig som en skumgummimadrass, men tar like mye plass som en hengekøye.

    SvarSlett
  4. Jeg vet det ultimate underlag finnes der ute.. maadrass er hvertfall utelukket til neste vandring..

    SvarSlett
  5. Fine bilder. Så ut som en gøyal tur =)

    SvarSlett

Hvem kan bli årets kommentator mon tro...