onsdag 9. januar 2013

En blogg som ikke har hjulpet

Jeg undrer meg over hva slags retning bloggen skal ta i 2013. Bloggen kunne potensielt hatt et større marked dersom jeg hadde skrevet på et annet språk, som for eksempel arabisk, fransk, spansk, kinesisk, koreansk, eller rett og slett engelsk. Bloggen leses av noen ytterst få som bor i en liten by midt i skogen, i ett såkalt bra land; Norge.

5 millioner mennesker omtrent tilsammen (ssb) bor her. Dette land har omtrent halvparten så mange innbyggere som i Sverige, og omtrent like mange innbyggere som i Danmark. Det norske skriftspråk burde være omtrentlig tolkbart i disse landene. Av 20 millioner skandinaviske, burde det være mulig at bloggen kunne ha falt i smak hos omtrent 130 personer, det selv om gjennomsnitts-blogginnlegget ikke er så ekstremt underholdende.

Skulle jeg omsider plukke opp en dansk leser et sted, da vil jeg nevne følgende innlegg som angikk dets land (på sett og vis).
1 Danish language
2 Det brune punktum

Skulle jeg plukke opp en svensk leser ett sted, da kommer jeg bare på i farten ett par innlegg som kanskje kunne angå det.
1 Skravl land (tv program vert, som fikk sitt språk til å bli sånn halvsvensk)
2 Anstendige bilveier, og songify

Bergen er forresten et så merkelig område at det går nesten an å kalle det et eget land. Da kommer jeg bare på følgende innlegg i farten:

1 Et eget julehus
2 Ordvalg foran pc ( hypotese: grunnet Bergensk kultur)

For eventuelt britiske lesere anser jeg følgende innlegg som mest interessante
1 My wisdom books
2 Swaring
3 Wisdom Saturday
4 Perfect nice
5 Habbo

En hovedprioriet for bloggen dette året burde kanskje være å skape humor og latter. Min blogg har sålangt bare sånn halvveis lyktes med dette i noen ytterst få innlegg. Jeg forkaster forresten ideen om ett fast innlegg per uke. Det blir dermed mer uforutsigbart å vite når det vil komme innlegg. Jeg skjønner forresten hvordan min blogg hang seg opp i feil type tema litt utpå høsten 2012.

9 kommentarer:

  1. Jeg liker tanken om en uforutsigbar blogg..

    SvarSlett
    Svar
    1. Men om jeg skriver her er jeg nr 2 kanskje....

      Slett
  2. Årets første kommentar fra Nils. Slettes ikke verst. Hvem kan bli nummer 3 mon tro.

    SvarSlett
  3. Teller vel ikke om samme person kommenterer flete ganger?

    SvarSlett
  4. Trenils blir nummer 3, tror jeg.

    SvarSlett
  5. Ok da, du skal få den krilly

    SvarSlett
  6. Men hvem blir nummer en på neste innlegg, mon tro.

    SvarSlett

Hvem kan bli årets kommentator mon tro...