onsdag 24. mars 2010

Jeg kan ha vært en smule negativ,,,

Jeg tror at hvis man begynner å tenke litt negativt så kan det hende at utvikler seg og til slutt så blir man ganske flink til å tenke negativ. Skulle en ny leser komme over bloggen så kunne det heller vært en idee å lese mine første bloginnlegg (november 2009) fremfor bakover i tid. Ting i Geirs verden er nok ikke så ille som man kanskje får inntrykk av. I bloginnlegg 15 mars presterer jeg å skrive at verdien av Geir vil synke fra nåværende verdi til 0 når Geir dør. Det er nok en overdrivelse, men i det jeg skrev følte jeg meg skuffet over å stadig glemme ting, noe som er årsak til overdrivelsen. Jeg prøver å vedlikeholde egenskaper ved meg selv: spille fiolin en måned, spille gitar en annen måned osv. Kanskje vil verdien av Geir øke tilnærmet de grafene som viser hvordan datamaskiner utvikler fra 1980 til 2010.


2 kommentarer:

  1. I boken har jeg for lenge siden skrevet at de negative tanker må kastes i søpla. Idag har jeg tenkt at enhver hendelse skal plasseres i et positiv tenking rammeverk. En firkant trekloss skal passe i trekant hull.

    Eksempel: Barn i Palestina tegner tegninger av brann og blod og død. Hvordan tenke positivt? En slik situasjon gir meg grunnlag til å stjele sjefsjobben i FN for så å frata Israel all militærmakt og bygge en mur rundt det slik at de ikke stjeler land, eller omplassere Israel til å befinne seg på en kjempeflåte i internasjonalt farvann. Eventuelt komme med en bedre løsning.

    SvarSlett
  2. jepp, neste blogg innlegg kan jo være om hvor arti du hadde det i påsken :D

    SvarSlett

Hvem kan bli årets kommentator mon tro...