onsdag 28. august 2024

Kjedsomhet og mangel på inspirasjon


Hvis man opplever kjedsomhet og mangel på inspirasjon, er det nesten helt umulig å skrive et bra blogginnlegg. Dessverre er det den følelsen jeg sitter med i dag.

Å hjelpe andre kan gi deg en følelse av mening og tilfredshet. For andre folk er jeg kanskje dessverre som en unyttig fyr med en verdiløs hjerne.

Å lære noe nytt gjennom Internet kan være nyttig. Det kan dessverre også bli slik at man leter etter nyttig tanke, uten å finne den.

Det kan være nyttig å finne en ny gruppe med mennesker som deler dine interesser. Det kan dessverre også bli slik at man ikke finner mennesker som man har så mye til felles med i en ny gruppe. Kanskje man heller ikke skjønner hva slag type gruppe man burde lete etter.

Å sitte på benken ved elven er kanskje nyttig, ettersom naturen kan inspirere. Dessverre er det også slik at det fort kan bli kjedelig å sitte på en benk ved elven. Dessuten er man litt avhenging av solen for at det skal føles hyggelig, og den er svært ofte på andre siden av sky.

Å prøve en ny hobby kan være nyttig. Jeg opplever det som om at jeg har nok av hobbyer med dans og musikkinstrumenter. Dessuten kan jeg også se en Rosenborg-kamp en gang i blant.

Hvis jeg skal måle hobbyer opp mot hverandre, tror jeg det er større verdi å melde seg som vert for tangoklubben, for så å oppleve at ingen møter opp, versus å se Rosenborg tape en fotballkamp. Det har jeg sett nok av.


Nå tenker du kanskje at du skal være smart og spørre kunstig intelligens hva en kjedelig fyr bør gjøre. Mitt blogginnelgg er allerede basert på et Gemini svar, til følgende spørsmål:

“Jeg opplever kjedsomhet og mangel på inspirasjon. Har du forslag?”

Jeg legger merke til at gemini kan justere forslaget etter en kort tid. Det vil likevel gi omtrent denne type svar: Å hjelpe andre, å lære noe nytt, å finne en ny gruppe mennesker, å være i naturen eller finne en ny hobby.

Kanskje det bare er slik jeg er akkurat i dag at ikke er så positivt innstilt til potensielle gode forslag. Er det ikke litt dumt å skrive et blogginnlegg akkutat idag da? Kanskje, men jeg synes det skal være noe forutsigbarhet med minimum ett blogginnlegg per måned.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hvem kan bli årets kommentator mon tro...