onsdag 8. februar 2023

Om min venn Pawel


For bloggleser er Pawel kun han fyren som fortsatt kommenterer bloggen. Han har sin egen blogg (Pawel Matusiak's blog). Gjennom denne bloggen kan man skjønne at Pawel er opptatt av filosofiske og psykologiske spørsmål. Jeg kan forestille meg at eventuelle andre blogglesere ønsker å høre mer om denne Pawel.

Det er 4 assosiasjoner jeg får om Pawel:

-Denzel Washington
-Manchester City
-Piano
-Høflighet

Pawel har skrevet om Denzel på sin egen blogg. Det vises kanskje ikke så godt gjennom det innlegget, men jeg tror at Pawel sin entusiasme for Denzel er en viktig del av hans personlighet.


Pawel heier på Manchester City. Han liker ikke at João Cancelo har blitt sendt på lån til Bayer. Hvordan skal en slik spiller erstattes? Selv har jeg blitt litt utdatert angående fotball. Kan min nevø Teodor på 8 år være aktuell? Kanskje Manchester United vil signere Teodor først?

Selv om jeg er utdatert, husker jeg fortsatt at transfermarkt som et redskap. Et søk der viser at Cancelo er verdsatt til 70 millioner €. Det ser ut til å stemme at en slik spiller er vanskelig å erstatte.

Kan det være best å ikke være fan av en fotballklubb? Er det ikke slik at fans av andre fotballklubber vil hate deg på ganske tynt grunnlag? Den som unngår å heie på en fotballklubb, unngår også alt hatet som finnes innen fotballen? Til motsvar ville kanskje Pawel sakt at det ikke går an å mislike en trener som Pep Guardiola og at det derfor er helt ulogisk å hate en City-fan. Kanskje han ville sagt at hatet er haterens problem og ikke problemet den som blir hatet.


Pawel kan spille både fiolin og piano. Han er mye flinkere enn meg på begge disse instrumentene. Det er piano han spiller mest. Han er særdeles begeistret for pianisten om komponisten Yanni (Yiannis Chryssomallis). Pawel komponerer også sin egen musikk. Relativt nylig spilte han et egenkomponert stykke på Zion helse- og velferdssenter (han kan kontaktes for pianospilling).

Jeg har inntrykk av Pawel som en veldig høflig person som er opptatt av å ta hensyn til andre. Jeg kommer ikke på noen gode eksempler, men det er isåfall en svakhet fra min side.


Denne Pawel har mange sider ved seg. For eksempel har han også som hobby å ta bilder, man jeg har inntrykk av at det er for sjeldent til at det kan sammenlignes med andre hobbyfotografer. Mye mer kunne vært nevnt. Han har heller ikke noe mot å lære bort litt polsk. Jeg er forresten litt usikker på om jeg har nevnt det viktigste. Noen inntrykk kan man hvertfall få av denne skikkelsen gjennom dagens innlegg.

Hva synes forresten Pawel om Pawel? Kommenter gjerne i kommentatorfeltet under. Jeg har allerede en forestilling om hvem som kan bli årets kommentator.

1 kommentar:

  1. Artig å bli skrevet om :) Du har tatt med mange fine ting om meg, ser jeg. Det stemmer nok det du skriver. Kanskje andre vil få nytte av å lese om meg, hehe. Eller kanskje finne frem til bloggen min. Jeg har jo mange tanker om mange tema, så det er godt å få de ut av og til. Litt sånn som han Geir Ellingsen ;)

    SvarSlett

Hvem kan bli årets kommentator mon tro...